مگافارم طرحی برای خودکفایی استان یزد در تأمین گوشت قرمز

نشست هم‌اندیشی و هماهنگی جهت راه‌اندازی مگافارم‌های دام سبک در شهرستان اشکذر، به ریاست روح‌الله ردائی فرماندار شهرستان و با حضور محمدعلی حاتمی‌زاده رئيس سازمان جهاد کشاورزی استان یزد و جمعی دیگر از مسئولین استان و شهرستان، در محل سالن کوثر فرمانداری اشکذر برگزار شد.

▫️به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان اشکذر، روح‌الله ردائی در این نشست با اشاره به سابقه درخشان شهرستان اشکذر در تولیدات دامی سبک و سنگین، خاطرنشان کرد: شهرستان اشکذر همچون گذشته جهت خوداتکایی استان یزد در تولید و تأمین فرآورده‌های دامی پیشقدم خواهد بود.

▫️ردائی در ادامه ضمن استقبال از طرح مگافارم دام سبک، افزود: فرمانداری شهرستان اشکذر تمام تلاش خود را در راستای همکاری و ایجاد هماهنگی برای استقرار واحدهای مگافارم در شهرستان به کار خواهد گرفت.

▫️رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان یزد نیز در این نشست ضمن قدردانی از پیشقدم شدن شهرستان اشکذر در طرح مگافارم و با اشاره به اهمیت طرح مگافارم دام سبک جهت تأمین گوشت گوسفند در استان یزد، گفت: طرح مذکور کشوری است و جهاد کشاورزی استان و شهرستان، کمال همکاری و همراهی در تمام زمینه‌ها را با متقاضیان سرمایه‌گذاری در این طرح خواهند داشت.

▫️حاتمی‌زاده در ادامه با بیان اهمیت و نقش بخش کشاورزی در امنیت غذایی، افزود: به منظور پایداری تولیدات کشاورزی، این بخش به شدت نیازمند تزریق سرمایه جدید می‌باشد و امروز سرمایه‌گذاری یکی از شروط ضروری برای توسعه کشاورزی و رکن اساسی در تأمین امنیت غذایی کشور است.

▫️وی افزود: محدودیت اعتبارات، زمان‌بر بودن فرآیند اخذ تسهیلات، زمان‌بندی نامناسب بازپرداخت تسهیلات، وثایق سنگین و نوسانات نرخ بانکی از جمله مشکلات نظام تأمین مالی در بخش کشاورزی است که نشان از ضرورت حضور افراد توانمند در این عرصه دارد.

▫️ گفتنی است در این نشست به سوالات متقاضیان سرمایه‌گذاری در حوزه مگافارم دام سبک در شهرستان اشکذر نیز پاسخ داده شد.