به گزارش روابط عمومی فرمانداری اشکذر، "محمدحسین غلامزاده" بخشدار خضرآباد و نماینده فرماندار اشکذر در ابتدا، ضمن تقدير و تشکر از حضور "محمدصالح جوکار"، نماینده مردم شریف یزد و اشکذر در مجلس شوراي اسلامي، "حجة‌الاسلام غالبی" امام جمعه خضرآباد و دیگر مسئولان استانی و شهرستانی در اين نشست و با اشاره به برخي مسائل ومشکلات بخش خضرآباد بویژه مشکلات مربوط به  آب، معادن، راه، مسکن مهر، آنتن‌دهی و ... از اعضای شورای اسلامی و دهیاری روستاهای این بخش خواست تا به بیان جزئیات مسائل روستاها بپردازند.

‌محمد صالح جوکار در ادامه این نشست و پس از شنیدن مشکلات بیان شده از سوی جمعي از مسئولين محلی خضرآباد، با بیان اینکه ما وظیفه‌ای جز خدمت به مردم نداریم و باید پاسخگو و پیگیر مطالبات مردمی باشیم؛ از مدیران و مسئولان استانی و شهرستانی خواست به ارائه راه‌حل و نظرات خود پیرامون موضوعات مطرح شده بپردازند.

جوکار در حاشیه این نشست در مصاحبه با خبرنگاران با بیان اینکه مهمترین مشکلات بخش خضرآباد به آب و راه مربوط می‌شود؛ افزود: در حوزه آب با عنایت به اینکه بخشی از اعتبار مورد نیاز پروژه آبرسانی تامین شده است؛ پیگیر تامین مابقی اعتبار مورد نیاز هستیم.

وی ادامه داد: با توجه به عرض کم جاده یزد-خضرآباد شاهد تصادف‌های متعدد خودروها هستیم و باید با مشارکت صنایع و معادنی که از این راه استفاده می‌کنند در تعریض و ایمن‎سازی این جاده تلاش کنیم.

اهم مصوبات این نشست را در زیر می‌خوانید:

  • بخشداری خضرآباد پیگیر وصول يك درصد فروش معادن براي جبران خسارت به مناطق استقرار معادن شود.
  • بخشداری خضرآباد پیگیری کند صنایع و معادن در تعریض و بهسازی جاده‌های این بخش به هرطریق ممکن همکاری و مشارکت کنند.
  • پروژه آبرسانی امام حسین (ع) در اولویت شرکت آبفایزد قرار گیرد.
  • با عنایت به اینکه بخشی از اعتبار پروژه آبرسانی تامین گردیده است؛ برای تامین بخش دیگری از اعتبار مورد نیاز این پروژه، نماینده مجلس و دستگاه ذیربط نشستی با ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) داشته باشد.
  • هماهنگی با ادارات کل صمت و راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در راستای بررسی و مرتفع نمودن مشکلات مربوط به تناژ بالای کامیون‌ها و فرسودگی زودهنگام زیرساخت جاده‌ها توسط نماینده مجلس صورت پذیرد.
  • اداره جهاد کشاورزی شهرستان اجرای کانال انتقال آب  کشاورزی و مرمت قنوات را در اولویت قرار دهد.
  • جهاد کشاورزی شهرستان مشکلات مربوط به پهنه دامداری بخش خضرآباد را مرتفع سازد.
  • سازمان جهاد کشاورزی استان نیروی انسانی مورد نیاز جهاد کشاورزی بخش خضرآباد را تامین سازد.

شایان ذکر است بخش خضرآباد با 4500 نفر جمعیت دارای 30 روستا می‌باشد و در فاصله 35 کیلومتری یزد و اشکذر قرار دارد.