به گزارش کمیته تبلیغات و اطلاع رسانی ستاد انتخابات شهرستان اشکذر، نشست خبری "هادی نسب"فرماندار با اصحاب رسانه شهرستان در سالن کوثر فرمانداری برگزار شد.

 

در این نشست فرماندار و رئیس هیئت اجرایی انتخابات شهرستان اشکذر پاسخگوی سوالات خبرنگاران در زمینه های مختلف بود.

 

آمادگی شهرستان برای برگزاری انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی

فرماندار و رئیس هیئت اجرایی انتخابات شهرستان اشکذر گفت: شهرستان اشکذر به عنوان حوزه فرعی انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی از دو ماه و نیم قبل با تشکیل کمیته‌های پنج گانه ستاد انتخابات فعالیت های خود را آغاز کرد و اولین شهرستانی بودیم که جلسه معتمدین هیئت اجرایی را تشکیل داده و نسبت به تعیین شعب اخذ رای اقدام نمودیم.

هادی نسب افزود: در حال حاضر هفت جلسه هیئت اجرایی را جهت تعیین محل شعب، بازدید از محل و تعیین اعضای شعب برگزار و اسامی که قرار است در شعب اخذ رای با آنها همکاری داشته باشیم قطعی شده است و هم چنین شش جلسه ستاد انتخابات را برای پیگیری امورات مرتبط با هریک از کمیته ها برگزار نمودیم و در واقع همه تمهیدات لازم برای برگزاری انتخاباتی باشکوه در دوم اسفند ماه در شهرستان فراهم شده است.

 

تعیین33 شعب اخذ رای در شهرستان جهت برگزاری انتخابات

فرماندار اشکذر اظهار داشت: تعداد 33 شعب اخذ رای جهت برگزاری انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی شهرستان تعیین شده که از این تعداد 25 شعبه در بخش مرکزی اشکذر شامل 5 شعبه سیار و 20 شعبه ثابت و 8 شعبه نیز در بخش خضرآباد شامل می شود و هر یک از اعضای هیئت اجرایی مسئول سه شعبه اخذ رای در شهرستان بوده که نسبت به بازدید میدانی از شعب مشخص شده اقدام و ارزیابی های خود را در خصوص مسائل و مشکلات هریک از شعب ارائه داده و نواقص رفع گردیده است.

 

آموزش دستگاه احراز هویت به کاربران

هادی نسب تصریح کرد: در قالب طرح الکترونیکی کردن انتخابات، همه شعب اخذ رای شهرستان در انتخابات آتی به دستگاه الکترونیکی احراز هویت مجهز بوده که با توجه به اینکه آموزش صحیح دست اندرکاران و عوامل اجرایی انتخابات با دستگاه احراز هویت نقش مهمی در سهولت برگزای انتخابات خواهد داشت با همکاری کمیته آموزش و فناوری اطلاعات ستاد انتخابات شهرستان آموزش تخصصی کاربران هیئت اجرایی و نظارت در محل فرمانداری، بخشداری خضرآباد، حسینیه دو شهید اشکذر و موسسه فاطمه الزهرا شرف آباد رستاق انجام شده است.

 

21 هزار و 133 نفر واجد شرایط حضور در انتخابات

رئیس هیئت اجرایی انتخابات شهرستان اشکذر واجدین شرایط حضور در انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در شهرستان اشکذر را ۲۱ هزار و ۱۳۳ نفر اعلام کرد.

هادی هادی نسب خاطر نشان کرد: تعامل بسیار خوبی در بین هیئت اجرایی، نظارت و  بازرسی انتخابات در شهرستان وجود دارد که این تعامل زمینه را برای برگزاری انتخاباتی باشکوه، قانونمند و رقابتی در دوم اسفند ماه فراهم نموده است.

 

استفاده از تمام ظرفیت های شهرستان برای معرفی هر چه بهتر به مسافران نوروزی

فرماندار اشکذر اظهار داشت: شهرستان اشکذر در حوزه های گردشگری، تاریخی، مذهبی و صنایع دستی ظرفیت های ارزشمندی دارد و باید با تعامل و همکاری صورت گرفته بین دستگاه ها زمینه را برای  میزبانی هر چه بهتر از مسافران و گردشگران نوروزی فراهم نماییم.

وی با اشاره تشکیل اولین جلسه ستاد اجرایی خدمات سفر شهرستان و ابلاغ شرح وظایف کمیته ها ادامه داد: برنامه ریزی شده تا کمپ مسافران نوروزی در میدان جدید التاسیس ابراهیم آباد رستاق و پارک اشکی اشکذر برای استقبال هر چه بهتر از مسافران نوروزی برپا شود.

 

پروژه های افتتاح شده در دهه مبارک فجر با حمایت دولت و مشارکت بخش خصوصی بوده است

فرماندار اشکذر با بیان اینکه تعداد 47 پروژه در دهه مبارک فجر و با اعتباری بالغ 592 میلیارد تومان به بهره برداری رسیده است، افزود: تعداد پنج پروژه به صورت نمادین و با حضور دکتر طالبی استاندار به بهره برداری رسید ضمن اینکه سایر پروژه های شهرستان با حمایت دولت و مشارکت بخش خصوصی بوده است.

 

راه انداری سایت رستاق نیوز به عنوان دومین وب سایت خبری شهرستان

فرماندار اشکذر گفت: اولین رسانه مجوز دار شهرستان از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی پایگاه اطلاع رسانی اشکذر خبر است و امیدواریم با پیگیری های قانع عزآبادی مدیر مسئول سایت خبری رستاق نیوز دومین رسانه دارای مجوز نیز به فعالیت خود ادامه داده و در کنار این اتفاق خوب، شاهد فعال و پویایی در حوزه رسانه شهرستان باشیم.

 

مطالبات به حق مردم خضرآباد پیگیری می شود

هادی نسب موضوعات آب رسانی از مجتمع امام حسین، تعریض جاده یزد به خضرآباد و گاز رسانی به روستا های دولاب، خمسیان، میل سفید و پناه کوه را از جمله مطالبات به حق مردم این منطقه عنوان کرد و گفت: این موضوعات با همکاری معاون هماهنگی امور عمرانی فرمانداری در حال پیگیری است و انشالله در سال آینده خبرهای خوبی را در این زمینه به مردم خضرآباد خواهیم داد.

 

راه انداری نمایندگی محیط زیست در جهت نظارت مستمر بر واحدهای صنعتی شهرستان بوده است

فرماندار اشکذر به پیگیری های صورت گرفته در جهت راه اندازی دفتر نمایندگی محیط زیست در شهرستان اشاره و گفت: انتظار می رود با فعالیت این دفتر و تامین نیروی مورد نیاز از اداره کل حفاظت محیط زیست استان نظارت و پایش مستمری از واحدهای صنعتی شهرستان صورت گیرد و با واحدهایی که گاها استانداردهای زیست محیطی را رعایت نمی کنند برخورد قانونی صورت گیرد.