به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان اشکذر، همزمان با ششمین روز از هفته دولت، نشست خبری فرماندار اشکذر با اصحاب رسانه شهرستان برگزار شد.

 

در این نشست که "محمد شیبانی"معاون سیاسی و امنیتی و اجتماعی، " مصطفی پور دهقان" معاون برنامه ریزی و هماهنگی امور عمرانی فرمانداری، " حسین  قانعیان"بخشدار مرکزی و "محمدحسین غلامزاده" بخشدار خضرآباد حضور داشتند "هادی هادی نسب " پاسخگوی سوالات خبرنگاران در زمینه های مختلف بود.

 

فرماندار اشکذر در ابتدای این دیدار ضمن تبریک هفته دولت و گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجائی و باهنر به مهمترین طرح های افتتاح شده شهرستان در هفته دولت پرداخت و گفت: 45 پروژه عمرانی، صنعتی، کشاورزی و فرهنگی با اعتباری بالغ بر 3100 میلیارد ریال و اشتغال زایی مستقیم 310 نفر در شهرستان افتتاح شد که به صورت نمادین پنج پروژه آن در روستاهای حاجی آباد و همت آباد رستاق، اشکذر و خضرآباد و با حضور معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری به بهره برداری رسید.

 

هادی هادی نسب در پاسخ به سوال مدیر مسئول ماهنامه رستاق مبنی بر اولویت ها و برنامه های پیش رو شهرستان، اظهار داشت: شهرستان اشکذر ظرفیت و پتانسیل بالایی دارد که این ظرفیت ها باید در جهت توسعه شهرستان به کار گرفته شود و برنامه شهرستان هم در جهت ایجاد زیرساخت هایی است که این روند را سرعت ببخشد، ضمن اینکه همگرایی در بین مناطق مختلف در جهت تقویت روحیه مطالبه گری صحیح از مسئولان از برنامه های دیگر ماست.

 

فرماندار اشکذر در پاسخ به سوال دیگر مدیر مسئول ماهنامه رستاق در خصوص وضعیت میراث فرهنگی شهرستان، گفت: باید در حوزه میراث فرهنگی با جدیت بیشتری وارد عمل شد، مجموعه سلطان بندرآباد، باغ وزیر حجت آباد و... آثار ارزشمند و با قدمت تاریخی بالایی هستند که به دلیل اختلاف برخی از دستگاه ها بلا تکلیف هستند و در دستور کار قرار دادیم تا نسبت به تعیین تکلیف وضعیت آنها اقدام نماییم، هم چنین حفظ و نگهداری آثارتاریخی شهرستان دیگر اولویت ما در حوزه میراث فرهنگی است.

 

این مقام مسئول در پاسخ به سوال خبرنگار آزاد صداوسیما در رستاق در خصوص اقدامات انجام شده در راستای رونق تولید واحدهای صنعتی شهرستان در سالی که از سوی رهبر معظم انقلاب به این نام نامگذاری شده، گفت: در راستای کارگروه اقتصاد مقاومتی استان، کارگروه رونق تولید شهرستان با محوریت معاون برنامه ریزی و هماهنگی امور عمرانی فرمانداری تشکیل شده و مباحث مرتبط با جذب سرمایه گذاری و رفع مشکلات واحدهای صنعتی را دنبال می کنیم.

 

هادی هادی نسب به سوال خبرنگار سایت اشکذر خبر در خصوص پیگیری های انجام شده  در جهت ارتقاء ادارات شهرستان از نمایندگی به اداره مستقل و جذب نیروی های بومی در واحدهای صنعتی شهرستان این چنین پاسخ داد: ارتقاء ادارات شهرستان از نمایندگی به اداره مستقل مستلزم نگاه ویژه مدیران استان به این موضوع است و فرمانداری هم با همراهی مجموعه خود ادارات در حال پیگیری این موضوع است، امیدواریم در این موضوع به نتایج مطلوب دست یابیم.

 

وی خاطر نشان کرد: واحدهای صنعتی شهرستان اعلام آمادگی خود را برای جذب نیروی کار بومی به فرمانداری اعلام نمودند و ما هم در این راستا هر نیروی بومی جویای کاری که در حوزه کارگری به دنبال شغل باشد به واحدها معرفی خواهیم کرد، البته دوام و ماندگاری نیروها بستگی به نحوی کارکردشان دارد.

 

فرماندار اشکذر در پاسخ به سوال مدیر مسئول سایت اشکذر خبر در خصوص استفاده از ظرفیت رسانه های استان در جهت معرفی شهرستان در بخش های مختلف، گفت: مجموعه فرمانداری آمادگی دارد تا نسبت به حضور یک روزه خبرنگاران استان در شهرستان و بازدید از بخش های مختلف اعم از صنایع، کشاورزی و.... اقدام کند.

 

فرماندار اشکذر به پیگیری های صورت گرفته از سوی فرمانداری در جهت مسئولیت اجتماعی واحدهای صنعتی اشاره کرد و افزود: مسئولیت اجتماعی صنایع می تواند در جهت توانمند سازی بانوان شهرستان و رونق ایجاد مشاغل خانگی به کار گرفته شود که امیدواریم بتوانیم در این جهت گام های موثری را برداریم.

 

هادی نسب به دیدار هفته گذشته با معاون وزیر کشور و رئیس سازمان شهرداری ها و دهیاری ها اشاره و گفت: در این دیدار در خصوص ساماندهی جاده سنتو در محدوه شهرستان تصمیمات بسیار خوبی اتخاذ شد که امیدواریم بتوانیم با عملی نمودن آن بخشی از مسائل و مشکلات این جاده را رفع نماییم.

 

وی در پایان به فرا رسیدن ماه محرم، ماه عزاداری سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) اشاره و گفت: در جلسات متعددی که در یک ماهه گذشته و با کارشناسان سازمان تبلیغات اسلامی شهرستان برگزار شده است تاکید شده تا از وعاظی در دهه اول محرم جهت سخنرانی در مناطق مختلف شهرستان استفاده شود که مردم بتوانند از معارف دین نهایت بهره را نمایند.