به گزارش روابط عمومی فرمانداری اشکذر، "حجت الاسلام و المسلمین طالبیان" در نشست شورای آموزش و پرورش این شهرستان با تبریک هفته معلم گفت: استاد شهید مطهری الگویی برای همه مردم و بویژه کسانی است که در عرصه علم، دانش و فرهنگ تلاش میکنند.

امام جمعه اشکذر با تشریح جایگاه انبیا الهی اظهار داشت: تعلیم سرمشق همۀ انبیاست که از طرف خدای تبارک و تعالی به آنها مأموریت داده شده است.

طالبیان خاطرنشان کرد: نباید نقش کلیدی و اساسی معلم را محدود به آموزش و پرورش کنیم؛ بلکه معلم در همه زمینه های تربیتی، تعلیمی و آموزشی نقش آفرین است.

فرماندار و رئیس شورای آموزش و پرورش شهرستان اشکذر نیز در این نشست با تبریک هفته معلم گفت: اگر روز شهادت شهید مطهری را به عنوان روز معلم نامگذاری کرده اند به این خاطر است که بتوان جایگاه رفیع معلمی را برای جامعه ترسیم کنند که اگر درست ترسیم شود، زمینه رشد و ارتقاء جامعه فراهم می شود.

"محمدعلی شاه حسینی" در ادامه با انتقاد از سطح کیفی مدارس و تحصیل دانش آموزان شهرستان تصریح کرد: این که گفته می شود مقایسه بین سطح کیفی دانش اموزان مدارس اشکذر با سایر مناطق استان قیاسی نادرست است را قبول ندارم.

وی با طرح چند پرسش افزود: وضعیت  آموزش و پرورش اشکذر چه جایگاهی در سطح استان دارد؟کیفیت تحصیل چکونه است؟ چه تعداد رتبه دو رقمی و سه رقمی در کنکور داریم؟

رئیس شورای آموزش و پرورش شهرستان تاکید کرد: اشکلات و آسیب های موجود  را احصا کنیم و برای رفع آنها با برنامه ریزی و آینده نگری تلاش کنیم.

شاه حسینی  با تاکید بر جایگاه رفیع آموزش و پرورش در جامعه تصریح کرد: کمک به این نهاد مهم و تاثیر گذار باعث حل شدن بسیاری از مسائل و مشکلات موجود در جامعه خواهد شد.

این مقام مسئول با بیان این که به آموزش و پرورش شهرستان برای توسعه سطح کیفی تحصیل دانش آموزان کمک خواهیم کرد اظهار داشت: کارگروهی از مشاورین، دانشجویان، افراد موفق و نخبه برای بررسی و حل مشکلات تشکیل گردد.

وی در پایان با تجلیل از زحمات تمامی معلمان و زحمتکشان عرصه تعلیم و تربیت افزود: دست همه خادمین عرصه علم و فرهنگ و ادب و معلمین بزرگوار را می بوسم.

بررسی برنامه های هفته معلم و پیشنهادات مدیرآموزش و پرورش شهرستان در راستای توسعه سطح کیفی آموزش در شهرستان از مهمترین دستور کار این نشست بود.