به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان اشکذر، نشست شورای مسکن با حضور "محمدصالح جوکار" نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی، "هادی هادی‌نسب" فرماندار شهرستان، "علیرضا قربانیان" مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان، "محمدرضا آخوندی" مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان، "احسان خواجه‌رضایی" معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان و جمعی از مسئولان و مدیران استانی و شهرستانی در محل فرمانداری برگزار و درخصوص موضوع مسکن در شهرهای اشکذر، مجومرد و خضرآباد بحث و تبادل‌نظر شد.

فرماندار شهرستان اشکذر در ابتدای این نشست ضمن تبریک سال نو و اعیاد شعبانیه، با اشاره به طرح اقدام ملی مسکن، اظهار کرد: درحالیکه طرح اقدام ملی مسکن در برخی از شهرستان‌ها به مرحله بهره‌برداری نزدیک شده است؛ متأسفانه اجرای این طرح در شهرستان اشکذر به دلیل مشکلات مربوط به تأمین زمین موردنیاز بلاتکلیف مانده است که اخیراً با توجه به اعلام مسئولان منابع طبیعی و آبخیزداری، این طرح در شهرستان اشکذر به عنوان آخرین شهرستان در استان یزد، تأمین زمین شده است.

هادی‌نسب در ادامه گفت: در طرح اقدام ملی مسکن، تعداد 100 واحد، سهمیه برای شهرستان اشکذر در نظر گرفته شده بود که از این تعداد 80 واحد به شهر اشکذر و20 واحد به شهر خضرآباد اختصاص داشت و برای شهر مجومرد نیز به صورت مکتوب درخواست شده است؛ وی افزود: در ابتدای امر 190 نفر در این طرح ثبت‌نام و بعد از مرحله گزینش، تعداد 29 نفر از واجدین شرایط واریز وجه کردند و انتظار می‌رود باتوجه به رفع مشکل زمین در آینده نزدیک عملیات اجرایی این طرح آغاز شود.

فرماندار شهرستان اشکذر تصریح کرد: اگرچه در زمان ثبت‌نام متقاضیان در این طرح، استقبال زیادی صورت نپذیرفت؛ اما باتوجه به ارائه لیستی از افراد (بیش از 450 نفر) از سوی برخی معتمدین و تأیید و سفارش برخی مسئولان شهرستان مبنی بر نیاز واقعی این افراد به مسکن، این نشست با هدف هم‌اندیشی و بررسی این موضوع و راهکارهای آن برگزار شده است.

وی ادامه داد: با توجه به قانون ساماندهي و حمايت از توليد و عرضه مسكن (مصوب 1387)، به نظر می‌رسد با افزایش سهمیه و فراهم نمودن امکان ثبت‌نام مجدد متقاضیان از سوی وزارت راه و شهرسازی، این موضوع به بهترین شکل ممکن حل و فصل خواهد شد.

نماینده عالی دولت در شهرستان اشکذر در پایان سخنان خود با اشاره به محدودیت استقرار برخی از صنایع در شهرک‌ها و نواحی صنعتی شهرستان و پیگیری‌های صورت پذیرفته و همچنین رویکرد خوب استان، از تصویب طرح منطقه ویژه اقتصادی در شهرستان اشکذر در آخرین نشست شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان در سال 99 خبر داد و افزود: تصویب این طرح نشان از توجه بیش‌ازپیش شهرستان و استان به جهش تولید در روزهای پایانی سال گذشته دارد و امیدواریم با حمایت و پشتیبانی همه مسئولان و مدیران استان و شهرستان عملیات اجرایی آن در سال 1400 آغاز شود.

"محمدصالح جوکار" نماینده مردم شریف یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست با اشاره به نام‌گذاری سال 1400 از سوی مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) با عنوان «تولید، پشتیبانی‌ها، مانع‌زدایی‌ها»، بر ضرورت حمایت و پشتیبانی همه مدیران از تولید در حوزه‌های مختلف صنعت، کشاورزی و غیره در راستای توسعه بیش‌ازپیش شهرستان بویژه در بخش صنایع های‌تک تأکید کرد.

جوکار در ادامه با بیان اینکه عملیاتی شدن طرح منطقه ویژه اقتصادی در شهرستان اشکذر در سال 1400 مزیت‌های بیشماری را به همراه خواهد داشت؛ افزود: اجرای این طرح تحول عظیمی در راستای توسعه صنعتی برای شهرستان اشکذر و استان یزد خواهد بود.

نماینده مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: در رابطه با موضوع مسکن، انتظار می‌رود ادارات مربوطه از جمله بنیاد مسکن، منابع طبیعی و راه و شهرسازی با همدلی و هماهنگی بیش از پیش و با روحیه و کار جهادی، مشکلات حوزه مسکن را مرتفع سازند و هرکجا نیاز به رفع موانع بود؛ ما حمایت خواهیم کرد.

جوکار در پایان سخنان خود در این نشست که برخی مدیران شهرستان به بیان مسائل شهرستان پرداختند؛ مشکل اصلی استان یزد را موضوع آب عنوان و تصریح کرد: از همه اهرم‌ها و ظرفیت‌های قانونی استفاده خواهیم کرد تا این مشکل حل شود و انتظار داریم همه صنایع بزرگ و کارخانه‌های استان جهت خط دوم انتقال آب از خلیج‌فارس و رفع این معضل به میدان بیایند.

گفتنی است در این نشست در خصوص برخی از مشکلات مطرح شده از سوی مدیران و مسئولان شهرستان، بحث و هم‌اندیشی و تصمیماتی اتخاذ شد.