نشست صمیمی فرماندار اشکذر با علی مشیری‌نیا فعال عرصه رسانه و محیط زیست

 روح‌الله ردائی فرماندار شهرستان اشکذر در آستانه سالروز پیروزی انقلاب اسلامی و برگزاری انتخابات، مهم‌ترین رویداد سیاسی کشور در سال ۱۴۰۲، پای حرف دل علی مشیری‌نیا، فعال رسانه‌ و زیست محیطی شهرستان نشست.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان اشکذر، علی مشیری‌نیا در این نشست ضمن قدردانی از حضور فرماندار، سخن خود را با بیان انتقادی از عرصه خبرنگاری آغاز کرد و گفت: رسانه شهرستان اشکذر حال خوبی ندارد؛ خبرنگار ثابت صدا و سیما برای شهر اشکذر نداریم و انتظار می‌رفت مسئولان شهری، تاکنون تدبیری برای این چالش بیندیشند.
مشیری‌نیا در ادامه با بیان اینکه در همه دولت‌ها فارغ از نگاه و جانبداری سیاسی کمک کار دولت بوده‌ایم؛ تصریح کرد: تلاش کرده‌ایم در راستای خدمت به مردم و حل مسائل و مشکلات با مسئولان شهری و شهرستانی در ارتباط و تعامل باشیم.

وی همچنین با اشاره به مطالبات مردم در فضای حقیقی و مجازی در خصوص صنایع آلاینده، افزود: موضوع سلامت از جمله موضوعاتی است که برای مردم اهمیت بالایی دارد و آنها خواستار توجه ویژه مسئولان و متولیان استانی صنایع در این خصوص هستند.

مشیری‌نیا همچنین خواستار تعیین تکلیف شرکت شیشه مظروف شد و گفت: با توجه به اینکه این موضوع از مطالبات جدی مردم است از هیچ تلاشی در این راستا مضایقه نخواهیم کرد.

فعال رسانه و زیست محیطی شهرستان اشکذر به دیگر مطالبات و درخواست‌های مردم نیز اشاره کرد و موضوعاتی همچون  ارتباط سه راه طبس به بخش خضرآباد، پل زیرگذر چرخاب، ایستگاه راه آهن و بیمارستان حضرت زینب را از مهمترین مطالبات مردمی برشمرد.

روح‌الله ردائی فرماندار شهرستان اشکذر در این نشست ضمن قدردانی از زحمات بی دریغ علی مشیری‌نیا در راستای منافع شهرستان گفت: رویکرد مدیریت شهرستان به بحث رسانه تاکنون اینگونه بوده که اصحاب رسانه به عنوان صدای مردم، مطالبات و انتقادات سازنده مردم در راستای رشد و تعالی شهرستانی را به مدیریت شهرستان انتقال دهند.

وی افزود: در خصوص خبرنگار مرکزی شهرستان پیگیری‌های متعددی انجام شده، پیشنهاداتی به مسئولان شهری ارائه شده و امیدواریم در آینده نزدیک این مشکل مرتفع گردد.

فرماندار شهرستان اشکذر در خصوص ایجاد صنایع جدید نیز به مصوبه استاندار یزد در شورای برنامه‌ریزی استان مبنی بر ممنوع بودن استقرار صنایع آلاینده در محور عقدا تا مهریز اشاره کرد  و به بیان سیاست‌ها و اقدامات شهرستان  هم راستا با این مصوبه و استقرار صنایع پاک و های‌تک پرداخت.

ردائی در بخش دیگری از سخنان خود به اولویت‌بندی پروژه‌های عمرانی شهرستان اشاره و خاطرنشان کرد: بهره‌برداری از بیمارستان زینب کبری، تحویل زمین نهضت ملی مسکن شهرهای اشکذر و مجومرد و تکمیل ساختمان مرکز آموزش فنی‌حرفه‌ای از مهمترین پروژه‌های در اولویت پیگیری شهرستان است.

فرماندار شهرستان اشکذر گفت: پروژه تعریض راه یزد خضرآباد نیز مراحل نهایی تکمیل را طی می‌کند و راه‌داری و حمل و نقل جاده‌ای باید در اسرع‌ وقت نسبت به آسفالت و روسازی قسمت‌های باقیمانده این مسیر اقدام کند.

ردائی به پروژه ساماندهی ایستگاه راه‌آهن شهرستان نیز اشاره و اظهار داشت: با عنایت به پیگیری‌های استانی و کشوری، اعتبار مورد نیاز این پروژه ابلاغ شده و پیمانکار آن نیز انتخاب شده است و در آینده نزدیک تکمیل خواهد شد.

نماینده عالی دولت در شهرستان اشکذر به بحث مهم انتخابات به عنوان مهمترین رویداد سیاسی کشور در سال جاری نیز اشاره و خاطرنشان کرد: انتظار می‌رود اصحاب رسانه به عنوان ذی‌نفوذان و مخاطب‌داران شهرستان به موضوع انتخابات نیز ورود کنند و طرفدار مشارکت حداکثری مردم باشند و آسیب‌های عدم مشارکت را یادآور شوند.