نشست صمیمی فرماندار اشکذر با محمدرضا قانع پیشکسوت و فعال عرصه خبرنگاری

روح‌الله ردائی فرماندار شهرستان اشکذر در نشستی صمیمی پای صحبت‌های محمدرضا قانع از پیشکسوتان و فعالان عرصه خبرنگاری در بخش مرکزی رستاق نشست.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان اشکذر، محمدرضا قانع در این نشست ضمن قدردانی از حضور فرماندار با بیان پیشینه‌هایی از #اسفجرد و #روستاق، خاطرنشان کرد: اقدامات متعدد عمرانی، فرهنگی و اجتماعی از سوی مؤسسه مردمی خرد اسفنجرد انجام شده است، اما انتظار می‌رود زمانی که مؤسسات مردم پای کار می‌آیند نهادهای دولتی مرتبط نیز به طور مضاعف وارد میدان شوند و حمایت کنند.

پیشکسوت عرصه خبرنگاری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اختلافات محله‌ای از گذشته تاکنون، به بیان خاطراتی از دوران ۱۰ ساله خبرنگاری خود در مرکز شهرستان و چالش‌های آن دوران پرداخت و خواستار توجه بیش از پیش مدیران و ارتباط و تعامل آنها با اصحاب رسانه شد.

 محمدرضا قانع همچنین افزایش نظارت‌ها و هماهنگی بیشتر میان ادارات را در تقویت عملکرد دستگاه‌های اجرایی مؤثر دانست و تصریح کرد: مجموعه ادارات شهرستان بازوان مدیریت ارشد شهرستان هستند و فضای همدلی و همکاری میان ادارات قادر به رفع سخت‌ترین مشکلات خواهد بود.

 وی گفت: یکی از موضوعاتی که مورد انتظار و مطالبه مردم است عمل به وعده‌های مسئولان کشوری از جمله وزرا و معاونین آنها برای پروژه‌های شهرستان است و از آنجا که می‌دانیم اعتبارات استانی و شهرستانی محدود است؛ امید آن می‌رود که وفای به عهد مسئولان در رشد و تعالی بیش از پیش شهرستان و افزایش اعتماد عمومی کارساز باشد.

قانع به نیمه تمام ماندن برخی پروژه‌های عام المنفعه نیز اشاره و اظهار کرد: یکی از این پروژه‌ها که تکمیل آن، کل مردم رستاق را منتفع خواهد ساخت؛ استخر شنا است؛ چرا که امروز جوانان و نوجوانان منطقه رستاق برای شنا ناچار به رفت و آمد به شهرهای اطراف و طی مسافت‌های طولانی هستند.

روح‌الله ردائی فرماندار شهرستان اشکذر نیز در این دیدار پس از استماع سخنان محمدرضا قانع، ضمن قدردانی از بیش از ۳۰ سال زحمات بی‌دریغ وی در این عرصه، به رویکرد توانمندسازی شهرداری‌ها و دهیاری‌های شهرستان اشاره و خاطرنشان کرد: تلاش شده است ضمن ایجاد درآمدی پایدار برای شهرداری‌ها و دهیاری، زمینه حل بسیاری از مشکلات روستاها از طریق خود دهیاری‌ها فراهم شود.

ردائی در ادامه از سطح قابل قبول همکاری و ارتباطات ادارات شهرستان نیز سخن گفت و افزود: نظارت بر عملکرد ادارات، یکی از اولویت‌های مدیریت شهرستان در دو سال گذشته بوده است و سعی کردیم در راستای جلب رضایت بیشتر مردم در انتخاب مسئولان جدید ادارات شهرستان سختگیری بیشتری داشته باشیم.

فرماندار اشکذر در بخش دیگری از سخنان خود تشکیل مجمع فرهیختگان شهرستان و اتاق فکر نخبگانی را یکی از اقدامات شهرستان در راستای رشد و توسعه بیشتر دانست و گفت: توجه به این ظرفیت می‌تواند مسئولان ادارات کل استان را مجاب کند که تصمیم‌گیری در خصوص مسائل شهرستان باید با هماهنگی بیش از پیش و نظر موافق مدیران شهرستان باشد.

نماینده عالی دولت در شهرستان ادامه داد: گفتمان‌سازی رقابت سالم به جای اختلافات محله‌ای از دغدغه‌های مدیریت کنونی شهرستان است و با نگاه فرامنطقه‌ای پیرامون مسئولیت اجتماعی صنایع، در راستای توسعه و تعالی کل شهرستان تلاش‌های زیادی انجام شده است.

فرماندار شهرستان اشکذر همچنین اصحاب رسانه را صدای مردم دانست و بیان کرد: رسالت اصحاب رسانه بیان مطالبات مردمی و انتقال آن به انحای مختلف به مسئولان مربوطه حتی با نقد سازنده است.

 ردائی در پایان سخنان خود اظهار داشت: می‌دانیم مردم از وضعیت اقتصادی گلایه‌مند هستند؛ اما دولت سیزدهم در تلاش است در حوزه اقتصاد نیز همچون عرصه‌های سیاسی و دیپلماسی و دفاعی و شفاف‌سازی در تمام امور کشور، قوی عمل کند و پشتوانه این اراده می‌توانند مشارکت اجتماعی ملت ایران باشد.

 وی تصریح کرد: اصحاب رسانه نیز بنا به توصیه‌های رهبر معظم انقلاب یکی از مخاطب‌دارانی هستند که نقش بسزایی در افزایش این مشارکت و حضور حداکثری مردم در پای صندوق‌های رأی در انتخابات ۱۱ اسفند خواهند داشت.