همزمان با هفته دولت صورت پذیرفت؛

نشست فرماندار اشکذر با بانوان کارآفرین و فعال اقتصادی شهرستان

روح‌الله ردائی نماینده عالی دولت در شهرستان اشکذر در نشست با بانوان کارآفرین و فعال اقتصادی که به مناسبت هفته دولت برگزار شد؛ با بیان نکاتی پیرامون اقدامات و دستاوردهای دولت سیزدهم در سطوح مختلف، خواستار اعتماد بیش از پیش مردم به دولت و عدم توجه به دست‌اندازی‌ها و شبه‌پراکنی‌های معاندین شد.

به گزارش روابط عمومی فرماندار شهرستان اشکذر، روح‌الله ردائی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر و تبریک هفته دولت، هدف از تشکیل جلسات و نشست‌های متعدد با فعالین و اثرگذاران عرصه‌های مختلف را شناسایی و رفع موانع و مشکلات این اقشار، استفاده از ظرفیت آنها در توسعه اجتماعی شهرستان و افزایش اعتماد و پیوند اجتماعی دانست. 

ردائی با تأکید بر اهمیت مسأله ازدواج و فرزندآوری به عنوان اهم موضوعات اجتماعی و حتی اقتصادی کشور، بر لزوم توجه ویژه به فرهنگ قناعت و ساده زیستی به عنوان میراث جامانده از گذشته زیست بوم یزد، یاد کرد و خواهان ترویج آن در موضوع ازدواج و تشکیل خانواده شد و زنان را به عنوان ستون و محور یک خانواده مستحکم، موفق و متعالی دانست.

وی در ادامه ضمن تقدیر از جامعه زنان به منظور رعایت اصول عفاف و حجاب به عنوان سنگرهای حفظ و تعالی خانواده و جامعه، خواستار ترویج این فرهنگ اصیل در نسل جوان و نوجوان امروز شد.

 نماینده عالی دولت در شهرستان اشکذر همچنین به بیان گزارشی از اقدامات و فعالیت‌های دولت در عرصه جهانی، کشوری، استانی و شهرستانی پرداخت و خواستار اعتماد بیشتر مردم به دولت و عدم ‌توجه به دست‌اندازی‌ها و شبه‌پراکنی‌های معاندین شد.

در ادامه این نشست هر یک از بانوان به ارائه نظرات و طرح مسائل و مشکلات خود پیرامون موضوعاتی چون معافیت های مالیاتی ویژه زنان سرپرست خانوار، کاهش سن بازنشستگی زنان، قیمت بالای مواد اولیه کارگاه های دوخت، حمایت صنایع و استفاده از ظرفیت کارگاه‌های دوخت و دوز بومی شهرستان و دوره­های آموزشی مرتبط با قوانین جدید مالیاتی و قانون کار پرداختند.

گفتنی است تبیین و تشریح سیاست‌ها و برنامه‌های دولت در حوزه‌های عفاف و حجاب و جمعیت و ازدواج، گزارش عملکرد و دستاوردهای دولت و آشنایی با مسائل و مشکلات زنان کارآفرین و فعال اقتصادی شهرستان از موضوعات در دستورکار این نشست بود.​​​​​​​