به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان اشکذر، نشست مشترک معاونین، مسئولین ستادی و روسای ادارات ورزش و جوانان شهرستان ها و بخش ها با حضور"هادی هادی نسب" فرماندار اشکذر، " مسعود شریعتی" مدیرکل ورزش و جوانان استان و "محمد شیبانی" معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری در سالن کوثر برگزار شد.

 

فرماندار اشکذر به تشریح وضعیت شهرستان اشکذر در حوزه ورزش و جوانان پرداخت و گفت: شاخص و معیارهای آماری شهرستان در حوزه ورزش و جوانان مطلوب است و باید ضمن استفاده از راهکارهای صاحب نظران و کارشناسان این حوزه، نسبت به ارتقاء وضعیت ورزش شهرستان در رشته های مختلف اقدام کرد.

 

هادی هادی نسب ضمن تاکید بر نگاه ویژه به حوزه جوانان و برگزاری منظم جلسات ستاد ساماندهی جوانان شهرستان، افزود: مهمترین هدف ستاد ساماندهی امور جوانان، سیاست گذاری، تصمیم گیری و نظارت بر حوزه جوانان است و همگرایی دستگاههای شهرستان در جهت ارائه راه حل های عملی برای مرتفع نمودن مسائل و مشکلات جوانان باید در این جلسات مد نظر قرار گیرد.

 

مدیرکل ورزش و جوانان استان با بیان اینکه نشست های ستادی این اداره کل هر سه ماه یک بار در یکی از شهرستان های استان برگزار می شود، گفت: تبادل نظر و ارائه پیشنهادات در حوزه های مختلف ورزش و جوانان توسط روسای ادارات شهرستان ها از مهمترین اهداف برگزاری نشست های ستادی است.

 

مسعود شریعتی به استفاده از ظرفیت صنایع در جهت اجرای برنامه های فرهنگی و ورزشی اشاره و تصریح کرد: شهرستان اشکذر یکی از شهرستان های صنعتی استان است و می توان از این ظرفیت صنعتی بودن در راستای توسعه زیرساخت های ورزشی استفاده نمود.

 

وی خاطر نشان کرد: بر مبنای قانون در صورتی که صنایع در برنامه های ورزشی مشارکت نمایند و این مشارکت مورد تایید اداره کل ورزش و جوانان قرار گیرد می تواند جزء هزینه های مالیاتی به شمار رود و اشکذر می تواند از این ظرفیت و پتانسیلی که در این زمینه دارد نهایت استفاده را نماید.

 

مدیرکل ورزش و جوانان استان به امضاء تفاهم نامه همکاری حسینیه ها با هیئت ورزش های همگانی در شهرستان ها اشاره و اظهار داشت: در این تفاهم نامه ذکر شده که حسینیه ها  در ایام سال که استفاده نمی شوند جهت ترویج فعالیت های ورزشی به ویژه در روستاها در اختیار اداره ورزش و جوانان شهرستان ها قرار گیرند.

 

شریعتی در پایان از اعلام آمادگی این اداره کل برای همکاری با ادارات بهزیستی، نیروی انتظامی و سپاه برای برگزاری رایگان کلاس های ارائه خدمات مشاوره ای در شهرستان اشکذر خبر داد.