به گزارش روابط عمومی فرمانداری اشکذر، در نشستی با حضور فرماندار شهرستان، معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان، اعضای شورای تأمین شهرستان و برخی از فعالان فضای مجازی، پیرامون مشکلات و مسائل کانال‌ها و گروه‌های ارتباطی در فضای مجازی بحث و تبادل نظر شد.

"هادی هادی‌نسب" فرماندار شهرستان اشکذر در این نشست ضمن تقدیر از تلاش‌های فعالان عرصه فضای مجازی در راستای روشنگری و آگاهی‌بخشی به جامعه، گفت: ایفای نقش فعالان فضای مجازی در رسالت خطیر آگاهی‌بخشی به جامعه هدف باید با خصوصیات مهمی همچون امانتداری، صداقت، مسئولیت‌پذیری، اخلاق‌مداری و شجاعت همراه باشد.

فرماندار اشکذر خاطرنشان کرد: انتظار می‌رود فعالان عرصه فضای مجازی با تولید و انتشار محتوای مناسب به ارتقای فرهنگ عمومی جامعه بپردازند و با افزایش شور و نشاط اجتماعی و همچنین افزایش سواد رسانه‌ای شهروندان، ضمن تقویت فرصت‌ها، تهدیدات فضای مجازی را کمرنگ کنند.

هادی‌نسب افزود: در شرایط کنونی شیوع ویروس کرونا، نقش رسانه‌ها در آگاهی‌بخشی و شناساندن ابعاد مختلف این بیماری به مردم و ترغیب و تشویق شهروندان به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و افزایش امید و آرامش در جامعه بسیار پررنگ و اثرگذار است.

هادی‌نسب در ادامه بیان کرد: معاندین و مغرضین با انتشار اکاذیب و مطالب جعلی در مورد انقلاب و اسلام به تشویش اذهان عمومی می‌پردازند و به دنبال ایجاد مشکلات بیشتر در جامعه هستند اما متأسفانه برخی از افراد نیز آگاهانه یا ناخوآگاه و بدون توجه به عواقب آن به فوروارد و بازارسال این مطالب در شبکه‌های اجتماعی می‌پردازند و امنیت روانی و آرامش جامعه را تحت تأثیر قرار می‌دهند.

وی تصریح کرد: مدیران کانال‌های ارتباطی باید با مسئولیت‌پذیری نسبت به فضاهای ایجاد شده، ضمن مدیریت مطالب ارسالی از سوی خود و دیگر اعضای این فضاهای ارتباطی و رعایت حقوق رسانه‌ای شهروندان، در راستای افزایش سطح سواد رسانه‌ای مردم گام بردارند.

"محمدرضا مزیدی" معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان یزد نیز در این نشست با بیان اینکه رسانه‌ها به عنوان رکن چهارم دموکراسی می‌توانند اقدامات و فعالیت‌های خوبی در راستای تقویت حضور مردم و افزایش مشارکت اجتماعی داشته باشند؛ گفت: نظارت بر عملکرد مسئولان و مطالبه گری از جمله این فعالیت‌هاست.

وی افزود: در شرایط کنونی با وضعیت نامطلوب اقتصادی، شیوع ویروس کرونا و دیگر عوامل، تاب‌آوری جامعه کاهش یافته است؛ اما اصحاب رسانه می‌توانند با استفاده از ظرفیت‌های فضای مجازی و دمیدن روح امید به جامعه در راستای افزایش تاب‌آوری جامعه تلاش کنند.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان در ادامه با بیان اینکه رفتار انسان‌ها به سه طریق قدرت، تطمیع و ترغیب و اقناع قابل تغییر است؛ گفت: امروزه مستکبران و معاندین به شیوه سوم در حال تغییر رفتار انسان‌ها هستند و متأسفانه برخی از افراد در فضای مجازی بدون بصیرت رسانه‌ای به اینگونه رسانه‌های معاند کمک می‌کنند.

گفتنی است اصحاب رسانه و فعالین فضای مجازی حاضر در این نشست نیز به بیان نظرات و پیشنهادات خود در خصوص نحوه فعالیت در فضای مجازی و مشکلات و مسائل آن پرداختند.