به گزارش روابط عمومي فرمانداري اشكذر، "محمدعلي شاه حسيني" روز شنبه در نشست هم انديشي شوراهاي اسلامي روستاها و دهياران بخش مركزي اظهار داشت: مردم منطقه رستاق از افتخارات اين شهرستان و مردمي متدين، ولايتمدار، فرهيخته و برنامه محور هستند .

تدبير و عقلانيت شاخصه تصميم گيري در شهرستان

فرماندار اشكذر با تشريح رويكرد دولت تدبير و اميد در اين شهرستان گفت: تدبير و عقلانيت و بهره گيري از خردجمعي و مشورت از شاخصه هاي تصميم گيري در اين شهرستان خواهد بود.

شاه حسيني افزود: انديشه ما اين است كه  در راستاي توسعه و آبادني شهرستان از انديشه و مشورت ديگران به بهترين نحو ممكن استفاده كنيم.

به خاطر كج سليقگي عده اي سودجو و تعصبات محلي پيشرفت نداشتيم

اين مقام مسئول با بيان چالش هاي شهرستان طي سالهاي اخير تصريح كرد: در توسعه، عمران و آباداني به خاطر كج سليقگي عده اي سودجو و تعصبات محلي بي مورد  پيشرفت چنداني نداشتيم و شهرستان هاي مجاور، عليرغم شايستگي هاي منحصربه فرد اشكذر گوي سبقت را از اين منطقه ربوده اند.

عالي ترين مقام اجراي شهرستان افزود: به دليل همين ناهنجاري ها وقت اكثر مسئولين شهرستان صرف مسائل حاشيه اي  مي شود.

كساني كه برطبل دوگانگي مي كوبند خيانت مي كنند

شاه حسيني تصريح كرد: كساني كه بر طبل دوگانگي، اختلاف، نفاق و كينه ورزي مي كوبند در حق مردم شهرستان خيانت كرده اند.

دست نياز به سوي شما دراز ميكنيم

فرماندار اشكذر در ادامه به نقش شوراهاي اسلامي شهر و روستا در مشاركت مردم و تحولات اجتماعي منطقه اشاره كرد و افزود: براي ايجاد وحدت، يكپارچگي و صميميت در مناطق مختلف شهرستان، دست نياز به سوي شما دراز مي كنيم.

احياء بنياد توسعه رستاق

وي با تشريح وضعيت منطقه رستاق  و سهم  آن در توسعه شهرستان اظهار داشت: در اين رستا احياء بنياد توسعه رستاق يكي از مهترين اهداف و برنامه هاي توسعه محوري آن دهستان مي باشد.

آلودگي زيست محيطي يكي از مهمترين مطالبات مردم منطقه

شاه حسيني تقوييت عمران روستايي، كشاورزي، ميراث فرهنگي، آموزش و پرورش و محيط زيست در اين دهستان را ضروري دانست و گفت: يكي از مهمترين مطالبات مردم در ملاقات ها و بازديد هاي مختلف آلودگي زيست محيطي منطقه مي باشد كه  اين مهم نيازمند توجه جدي مسئولان استاني مي باشد.

وي تاكيد كرد: در اين راستا فقط صنايع پاك و فاقد آلايندگي مي توانند در شهرستان اشكذر سرمايه گذاري كنند.

چرا باغ وزير حجت آباد به اين وضع مي باشد؟

عالي ترين مقام اجرايي شهرستان در ادامه  تقويت نقش ميراث فرهنگي در شهرستان را خواستار شد و گفت: چرا بايد باغ وزير حجت آباد طي ساليان متوالي به اين وضع باشد در حالي كه از بسياري از ابنيه تاريخي استان جذاب تر و غني تر مي باشد.

نقش فولاد آلياژي در شهرستان كم رنگ است

فرماندار اشكذر به نقش كم رنگ فولاد آلياژي در شهرستان نيز اشاره كرد و گفت: چگونه مي توان پذيرفت كه زيرساخت ها و امينت لازم براي سرمايه گذاران فراهم شده باشد در حاليكه كمترين منفعت براي مردم شهرستان و عمران و آباداني آن  نداشته باشد.

اين مقام مسئول از حمايت استاندار براي نقش آفريني موثر و بيشتر شركت هاي بزرگ نظير فولاد آلياژي در شهرستان خبر داد و گفت: در جلسلت برگزار شده بر انجام و تهعدآفريني فولاد در راستاي توسعه شهرستان تاكيد شده است.

شوراها و دهياران نقش آفريني كنند

شاه حسيني در پايان از شوراها اسلامي روستاها و دهياران بخش مركزي اشكذر خواست تا با همفكري و همكاري با فرمانداري در راستاي توسعه شهرستان در مولفه هاي مختلف نقش آفريني كنند.

در ابتداي اين نشست روساي شوراهاي اسلامي روستاها به بيان  مسائل ،مشكلات و مطالبات منطقه خود پرداختند.