به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان اشکذر، نشست هم اندیشی مسئولین حراست فرمانداری های استان با حضور "فتاحی" مدیرکل حراست استانداری و معاونین این اداره کل و " هادی نسب" فرماندار اشکذر در بخش خضرآباد برگزار شد.

 

فرماندار اشکذر به بیان مهمترین شاخص های شهرستان پرداخت و گفت: پتانسیل و ظرفیت های بالقوه بسیاری شهرستان وجود دارد و تلاش شده تا با برنامه ریزی در جهت رفع موانع موجود، شرایط را برای رشد و توسعه شهرستان در حوزه های مختلف فراهم ساخته و این ظرفیت های بالقوه را بالفعل تبدیل کنیم.

 

هادی هادی نسب افزود: فعالیت بیش از 600 واحد صنعتی، برخورداری از 18 هزار نفر جمعیت کارگری، داشتن رتبه های ممتاز استان در زمینه سطح زیر کشت محصولات گلخانه ای و تولید محصولات کشاورزی، تولید بیش از 85 درصد برق استان ، توجه به کشت گیاهان دارویی با ویژگی کم آبخواهی و پرورش اسب اصیل عرب از جمله مهمترین ویژگی های شاخص شهرستان است.

 

وی ادامه داد: رویکرد و سیاست توسعه شهرستان با توجه به دغدغه های زیست محیطی که در سالیان اخیر مورد توجه مردم قرار گرفته، استقرار صنایع پاک و فاقد آلایندگی، کم آبخواه و با اشتغال زایی بالا بوده که خوشبختانه سرمایه گذاری های بسیار خوبی بر اساس همین رویکرد در شهرستان جذب شده است.

 

فرماندار اشکذر خاطر نشان کرد: کشاورزی دانش بنیان یعنی استفاده بهینه از آب، خاک و انرژی مهمترین اولویت و موضوع در بخش کشاورزی شهرستان به ویژه بخش مرکزی است که  بتوانیم با جایگزین کردن روش های نوین آبیاری به جای روش های سنتی و کشت گیاهان کم آبخواه، مدیریت صحیح در مصرف آب و حداکثر بهره وری را در این حوزه داشته باشیم.

 

هادی نسب رفتار نجیبانه مردم شهرستان در جهت رفع  مسائل و مشکلات را قابل تقدیر دانست و ابراز امیداوری کرد با نگاه ویژه مسئولان استان در جهت پیگیری این مسائل و مشکلات، شهرستان اشکذر روند توسعه و پیشرفت خود را سرعت بخشد.