به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان اشکذر، "هادی هادی‌نسب" فرماندار اشکذر با همراهی جمعی از مسئولان شهرستان، به مناسبت روز دامپزشكي با حضور در اداره دامپزشكي شهرستان از این اداره بازدید كرد و ضمن عرض تبریک به مناسبت روز دامپزشکی به پرسنل این اداره، از نزدیک در جریان خدمات و اقدامات این مرکز قرار گرفت.

فرماندار اشکذر در حاشیه این بازدید حفظ سلامت و امنیت غذایی جامعه را از اولویت‌های شهرستان دانست و عنوان کرد: باعنایت به تصمیمات شورای سلامت شهرستان، نظارت و کنترل مستمر و دقیق درخصوص تولیدات دامی و همچنین مراکز کشتارگاهی در راستای تامین سلامت غذایی جامعه انجام می‌شود.

"هادی هادی‌نسب" با اشاره به اقدامات خوب و زیرساختی شبکه دامپزشکی شهرستان در راستای بهبود تولیدات دامی و همچنین کنترل بیماری‌های مشترک بین انسان و دام، اظهار کرد: خوشبختانه با اقدامات خوب صورت گرفته از ابتدای سال جاری تاکنون، مورد ابتلای بیماری مشترک بین انسان و دام گزارش نشده است.

هادی‌نسب همچنین با بیان اینکه روزانه 65 تن شیر در این شهرستان تولید می‌شود؛ افزود: شهرستان اشکذر در حوزه تولیدات دامی رتبه ششم را دارست.

نماینده عالی دولت در شهرستان اشکذر در ادامه سخنان خود با بیان اینکه در حال حاضر بیش از 70 باشگاه سورکاری و مرکز پرورش اسب با بیش از 2000 اسب اصیل عرب در حال فعالیت هستند؛ افزود: از جمله اقدامات مراقبتی و بسیار اساسی شبکه دامپزشکی شهرستان، انجام تست ردیابی مشمشه است که به جهت پیشگیری از سرایت این بیماری به سایر گله‌ها و همچنین انسان‌ها انجام شده است.

گفتنی است فرماندار شهرستان اشکذر در پایان این بازدید از رئیس اداره دامپزشکی شهرستان به خاطر زحمات و تلاش‌های شبکه دامپزشکی شهرستان در راستای بهبود تولیدات دامی و همچنین کنترل بیماری‌های مشترک بین انسان و دام با اهدای لوح سپاس تقدیر و تشکر نمود.