به گزارش روابط عمومی فرمانداری اشکذر؛ «محمد شیبانی» در نشست تدوین سند ارتقا وضعیت زنان و خانواده با اشاره به رویکرد دولت در کاستن از تبعیض بین زن و مرد تصریح نمود: دولت همواره در تصمیم‌گیری‌های خود بر اهمیت نقش زنان در بستر خانواده و اجتماع تأکید داشته و کوشیده با فراهم نمودن شرایط مناسب حضور زنان را در تصمیم‌سازی‌های کلان جامعه ارتقا بخشد.

 

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرماندار اشکذر بر نقش کلیدی زنان در اصلاح امور جامعه تأکید کرد و ادامه داد: در شرایط کنونی زنان و مردان در رفع مشکلات جامعه به یک‌میزان مسئولیت دارند و این وظیفه و احساس مسئولیت در مقابله با آسیب‌های اجتماعی نباید در بین بانوان کم‌رنگ شود.

 

وی در تبیین وظایف زنان بابیان نگرش دولت تدبیر و امید در نقش‌آفرینی بیشتر بانوان در فعالیت‌های اجتماعی اظهار کرد: بانوان علاوه بر وظایف خانوادگی، یک عضو مؤثر جامعه هستند و باید همواره ضمن افزایش آگاهی حضور مثمر ثمری در رخدادهای اجتماعی داشته باشند.

 

این مقام مسئول بابیان اینکه کاهش میزان ازدواج در شهرستان اشکذر اکنون به‌عنوان چالشی مهم در حوزه آسیب‌های اجتماعی و خانواده مطرح است خاطرنشان کرد: با تدوین سند ارتقا، وضعیت زنان و خانواده شهرستان بهبود و زمینه برای تغییر دیدگاه و همچنین افزایش احساس مسئولیت شهروندی به مقوله آسیب دیدگان اجتماعی فراهم گردد.

 

معاون فرماندار اشکذر به‌ضرورت اهمیت حضور مؤثر دستگاه‌های متولی در تدوین مطلوب این سند تأکید کرد و عنوان داشت: عملکرد ادارات در حوزه‌های بانوان به‌عنوان یکی از شاخص‌ها و معیار ارزشیابی مدیران مدنظر خواهد بود.

 

شیبانی از آمادگی فرمانداری به‌منظور اجرای طرح‌های عملیاتی و فراهم نمودن زیرساخت‌های مناسب برای حضور مؤثر بانوان در فعالیت‌های اجتماعی خبر داد و ابراز امیدواری کرد: با همکاری همگانی و تسهیل گری دولت روند کاهش مشکلات و موانع پیشروی بانوان سرعت گیرد.