استاندار یزد تأکید کرد؛

به گزارش روابط عمومی فرمانداری اشکذر؛ هم‌زمان با هفته دولت و با حضور استاندار یزد، معاونین هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع و هماهنگی امور عمرانی وی و همچنین مدیرکل سازمان صنعت، معدن و تجارت استان و فرماندار اشکذر واحد تولیدی «آرمان سلولوز» به بهره‌برداری رسید.

استاندار یزد در این آیین ضمن تبریک فرارسیدن هفته دولت، نظم و انضباط و تکنولوژی توأمان این واحد صنعتی را ستودنی دانست و اظهار کرد: توجه و عنایت به بنگاه‌داری و اصلاح امور اقتصاد انحصار توسط دولت نه مفید و نه ممکن است و نسخه موفق آن در همه کشورهای توسعه‌یافته اعتماد و واگذاری به بخش خصوصی است.

«محمود زمانی قمی» هدف دولت تدبیر و امید را کاهش وابستگی اقتصادی برای پویایی بیشتر بخش خصوصی دانست و افزود: اگر بزرگ‌ترین متخصصین اقتصاد جهان هم گرد هم‌آیند تا زمانی که افزون بر 80 درصد اقتصاد وابسته به دولت و شبه دولت است توسعه پایدار و موفق ممکن نیست.

وی بابیان اینکه ضروری است وابستگی اقتصاد به دولت کاهش یابد تصریح نمود: بخش خصوصی می‌تواند ضمن رشد و توسعه توأمان جامعه زمینه تحقق دستاوردهای بیشتر اقتصادی را فراهم کند.

عملکرد موفق شرکت‌هایی که در بخش خصوصی اداره می‌شوند موضوع دیگری بود که نماینده عالی دولت در استان به آن اشاره کرد و تصریح نمود: شرکت‌های دولتی عموماً با هزینه‌های هنگفتی روبه‌رو هستند و اغلب موقعیت آن‌ها در قیاس با واحدهای موفق خصوصی مبین این است که تاکنون بخش غیردولتی عملکرد بهتری نسبت به دولتی داشته است.

استاندار یزد بابیان اینکه طبق ارزیابی موسسه استاندارد کیفیت محصول این واحد صنعتی در رتبه بالاتری نسبت به محصولات مشابه اروپایی قرار دارد عرضه داشت: به خودم بالیدم که بخش خصوصی خیلی خوب می‌تواند با خلق هنر و تکنولوژی، تولید باکیفیت داشته باشند و این مهم شایسته تقدیر است.

وی طی مسیر فعلی در غیاب و حضور کم‌رنگ بخش خصوصی را نادرست دانست و ابراز امیدواری کرد با تلاش و کوشش بیشتر در آینده نزدیک زمینه استقرار بخش خصوصی در کشور با کسب اعتماد کامل فراهم گردد.

گفتنی است این واحد صنعتی با سرمایه‌گذاری 41 میلیارد تومان و اشتغال‌زایی 250 نفر فعالیت خود را به‌صورت رسمی در هفته دولت آغاز نمود.

همچنین به‌طور همزمان ۴۲ ‌پروژه در شهرستان اشکذر بااعتباری بالغ‌بر ۱۷۰ میلیارد تومان به بهره‌برداری رسید.