به گزارش روابط عمومی فرمانداری اشکذر و به نقل از پایگاه خبری اشکذر خبر، هم‌زمان با میلاد امام رضا (ع)، دومین همایش «منادیان نماز جمعه» با حضور نماینده ولی‌فقیه و امام‌جمعه یزد و ائمه جمعه سایر شهرستان‌های استان در امامزاده روستای «بندر آباد» رستاق برگزار شد.

 

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در این همایش ضمن تبریک میلاد حضرت علی ابن موسی‌الرضا (ع)، به خصوصیات نماز اشاره کرد و افزود: نماز ذکر الله است و می‌توان نماز را در قله توحید عبادی انسان دانست.

 

حجت‌الاسلام «منصوری» نماز را یاد کردن از خدا دانست و افزود: شیطان در تلاش که انسان را از یاد خدا دور کند که آن نیز با ترک نماز محقق خواهد شد.

 

منصوری با تأکید به اینکه مقام معظم رهبری در طی ۲۳ سال اخیر در جمع‌های مختلف سخنرانی خود به آیه ۵۹ سوره مبارکه «مریم» مبنی بر تبیین نظام توحید بشیرت اشاره‌کرده‌اند و افزود: نماز نظم امت اسلام است و امامت نظام امت، با برپایی باشکوه نماز می‌توان نظم جامعه اسلامی را تأمین کرد.

 

این عضو جامعه مدرسین استکبار را نماد تغییر دانست و ادامه داد: یهودیت در رأس استکبار جهانی قرار دارد و در تلاش است که نظم امت که همان نماز است را به هم بزند، به همین دلیل است که می‌بینیم یهودیت برای کم‌رنگ کردن نماز در جامعه اسلامی تمام تلاش خود را انجام می‌دهد.

 

وی روز جمعه را برای تمام ادیان دانست و تصریح نمود: جمعه در همه ادیان موضوعیت داشته است ولی مسیحیت تقدس جمعه را به یکشنبه و یهودیت به شنبه نسبت داده است.

 

منصوری بابیان اینکه در احادیث آمده است امام زمان (عج) در روز جمعه ظهور خواهد کرد ادامه داد: با محوریت قرار دادن جمعه و بزرگداشت این روز می‌توان عصر غیبت را به ظهور حضرت (عج) تبدیل کرد.

 

در ادامه این همایش، حجت‌الاسلام «شریفی» رئیس دفتر شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه استان یزد با تقدیر و تشکر از ستاد نماز جمعه رستاق گفت: مردم رستاق اهتمام  ویژه‌ای به شرکت در نماز جمعه دارند به‌طوری‌که از ۲۸ محل برگزاری نماز جمعه استان این بخش از خوب‌های استان به شمار می‌رود.