فرماندار اشکذر مطرح کرد:

مراسم تحلیف دانش‌آموختگان حوزه امداد و نجات جمعیت هلال احمر شهرستان اشکذر با حضور فرماندار شهرستان، مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان، جمعی از دیگر مدیران و مسئولان استانی و شهرستانی و تعدادی از دانش‌آموختگان، داوطلبان و امدادگران برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان اشکذر، "هادی هادی‌نسب" فرماندار شهرستان در این مراسم ضمن عرض خداقوت به داوطلبان و امدادگران، از اقدامات بسیارخوب جمعیت هلال احمر شهرستان در راستای پویایی این حوزه و ظهور و بروز فعالیت‌های نو و زنده در سطح شهرستان تقدیر و تشکر کرد.

هادی‌نسب در ادامه تلاش‌های جمعیت هلال احمر و استفاده از ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های مختلف شهرستان را ستودنی و قابل تقدیر توصیف کرد و افزود: ترغیب به همکاری تیم کوهنوردی شمسی در قالب خانه هلال 17 آذر روستای شمسی، نمونه‌ای از اقدامات خوب جمعیت هلال احمر است که دانش، تجربه و مهارت این تیم در زمان انجام اقدامات آموزشی و مدیریت بحران به کمک جمعیت هلال احمر بیاید.

فرماندار اشکذر با بیان اینکه هم‌افزایی نیروهای عملیاتی درپیشگیری و مدیریت بحران اثربخش خواهد بود؛ خاطرنشان کرد: اگرچه شیوع ویروس نامبارک کرونا، شور و هیجان و فعالیت‌های آموزشی را تحت تأثیر قرار داده است؛ اما باید با انجام اقداماتی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و استفاده از ظرفیت فضای مجازی، در راستای برنامه ریزی و هدایت عمومی در تشکیل و ساماندهی تیم‌های عملیاتی تلاش کرد.

 

"محسن حرازی‌زاده" مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان نیز در این مراسم ضمن تشکر از مجموعه اقدامات انجام شده در شهرستان، به بیان فعالیت‌های هلال احمر، خدمات ارائه شده در حوزه درمانی و توانبخشی پرداخت و همچنین برنامه‌های سال جاری در راستای تقویت ناوگان امدادی جمعیت هلال احمر را تشریح کرد.

 

"سیدکاظم بزاززاده" رئیس هلال احمر شهرستان اشکذر نیز ضمن تبریک هفته هلال احمر به جامعه امدادگران شهرستان، از تشکیل تیم‌های آموزش دیده و آماده بکار در ۵ ماهه اخیر در شهرستان خبر داد و گسترش آموزش‌های عمومی به شهروندان،آموزش‌های تخصصی، گسترش تیم‌های عملیاتی در بحران، اثر بخشی خانه‌های هلال و توزیع خدمت به آنها و پیگیری‌های خوب در موضوع راه‌اندازی مرکز و بانک امانات پزشکی و پایگاه جاده‌ای را از جمله اقدامات و برنامه‌های مهم این اداره برشمرد.

گفتنی است در این گردهمایی که نمایندگانی از تیم‌های عملیاتی امداد و نجات در جاده، آوار، کوهستان، فوریت‌های درمانی و حمایت‌های روانی نیز حضور داشتند؛ با قرائت سوگند نامه امدادی، تیم‌های امداد و نجات شهرستان رسماٌ فعالیت خود را آغاز کردند.