هیئات مذهبی ظرفیتی برای کمک به اجرای موفق طرح مدیریت محله محور

روح‌الله ردائی فرماندار شهرستان اشکذر در نشستی با رؤسای هیئات مذهبی  از اجرای طرح مدیریت محله محور در این شهرستان خبر داد و بر استفاده از ظرفیت هیئات مذهبی برای کمک به اجرای موفق این طرح تأکید کرد.

نشست رؤسای هیئات مذهبی به ریاست روح الله ردائی فرماندار شهرستان اشکذر و با حضور محمدجلال دهقانی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری، حجةالاسلام پورقیومی رئیس تبلیغات اسلامی شهرستان و میرباقری رئیس شورای هیئات مذهبی شهرستان اشکذر برگزار شد.

روح‌الله ردائی فرماندار شهرستان اشکذر در این نشست با اشاره به هجمه‌های گسترده غرب علیه سرود "سلام فرمانده" گفت: افتخارمان این است که دهه نودیهای ما با وجود عدم درک امام خمینی(ره)، دوران دفاع مقدس و فرهنگ ایثار و شهادت و تنها با حضور در هیئات مذهبی و اشک بر سیدالشهداء علیه‌السلام، پای نظام اسلامی ایستاده‌اند؛

ردائی افزود: کسی که این نوجوانان را به میدان آورد همانی است که از انقلاب اسلامی محافظت می‌کند و او کسی نیست جز امام زمان (عج) و امروز ما دیدیم علی‌رغم تخریب‌های گسترده علیه این سرود و با وجود سختی‌های اقتصادی که طبق فرموده رهبر معظم انقلاب،دشمنان انقلاب ستاد جنگ علیه نظام راه انداختند؛ دهه نودی‌ها پای کار آمدند و خوش درخشیدند.

فرماندار اشکذر در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه ثبات و تداوم راه انقلاب اسلامی به اهمیت و بزرگداشت 14 و 15 خرداد است، بر ضرورت گرامیداشت این ایام توسط همه دستگاه‌های اجرایی تأکید کرد.

وی در ادامه به نقش اثرگذار رؤسای هیئات مذهبی در مسائل اجتماعی اشاره کرد و افزود: برنامه دیدار چهره‌به‌چهره مسئولان هیئات مذهبی و حضور در منازل روسای هیئات مذهبی یکی از برنامه‌هایی است در دستور کار مدیریت شهرستان قرار دارد.

فرماندار شهرستان اشکذر همچنین با اشاره به برخی از آسیب‌های اجتماعی در سطح شهرستان، خاطرنشان کرد: تلاش می‌کنیم با اجرای طرح محله‌محور و با استفاده از ظرفیت هیئات مذهبی به رفع این آسیب‌های اجتماعی بپردازد.

محمدجلال دهقانی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری نیز در این نشست با اشاره به آسیب‌های اجتماعی در سطح شهرستان اشکذر گفت: ظرفیت هیئات مذهبی در حل مسئله‌های اجتماعی بویژه در حل و رفع آسیب‌های اجتماعی ظرفیتی قابل توجه و مهم است و تلاش می‌کنیم با اجرای طرح محله محور و استفاده از ظرفیت هیئات مذهبی برخی از آلام و آسیب‌های اجتماعی کاهش یابد.

حجةالاسلام پورقیومی رئیس تبلیغات اسلامی شهرستان اشکذر نیز در این جلسه با بیان اینکه ‌کلیه هیئات مذهبی باید در سامانه طوبی به ثبت برسند؛ افزود: از مجموع ۷۴ هیأت مذهبی فعال در سطح این شهرستان، ۶۴ هیأت در این سامانه ثبت شده است.

وی در ادامه اظهار کرد: جایگاه، اعتبار و نفودی که مسئولین هیئات مذهبی در بین مردم دارند؛ ظرفیت بسیار مناسبی است که می‌توانیم از این سرمایه‌ در حل مسائل و آسیب‌های اجتماعی و فرهنگی بهره ببریم.

وی همچنین به سهم شهرستان اشکذر در انجام برنامه های فرهنگی مذهبی اشاره و تصریح کرد: سهم شهرستان اشکذر از منابع حمایتی استان ناچیز است و این حمایت باید به میزان حضور شهرستان‌ها و میزان تاثیرگذاری هیئات شهرستان‌ها مشخص شود.