واحدهای مسکن ملی اشکذر به مالکان واگذار می‌شود

روح‌الله ردائی فرماندار شهرستان اشکذر در نشست شورای مسکن با بیان اینکه باید ظرف هفته جاری نشستی خاص فرآیند تحویل واحدهای مسکن ملی برگزار شود؛ افزود: تکمیل واحدها با واگذاری به مالکان، متناسب با توان مالی آنها انجام خواهد شد.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان اشکذر به ریاست روح‌الله ردائی و با حضور اعضای شورای مسکن شهرستان اشکذر و همچنین نمایندگانی از دفتر فنی استانداری یزد و سازمان همیاری شهرداری‌های استان پیرامون مشکلات و مسائل حوزه مسکن شهری و روستایی شهرستان بحث و تبادل‌نظر شد.

فرماندار شهرستان اشکذر در این نشست با ابراز گلایه‌مندی از طولانی شدن زمان اجرای پروژه اقدام ملی مسکن، خاطرنشان کرد: انتظار می‌رود مساعدت کامل درخصوص مبلغ نهایی مورد مطالبه سازمان همیاری شهرداری‌ها از متقاضیان صورت پذیرد.

ردائی در ادامه با بیان اینکه باید ظرف هفته جاری نشستی خاص فرآیند تحویل واحدها برگزار شود؛ افزود: تکمیل واحدها با واگذاری به مالکان، متناسب با توان مالی آنها انجام خواهد شد و آماده‌سازی محوطه و تأمین کامل زیرساخت‌ها نیز باید در اسرع وقت تعیین تکلیف گردد.

وی همچنین با تأکید بر ضرورت آغاز عملیات اجرایی طرح نهضت ملی مسکن در شهرهای اشکذر و مجومرد با هماهنگی راه و شهرسازی و سازمان همیاری شهرداری‌های استان در دهه فجر انقلاب اسلامی، گفت: باتوجه به اینکه زمین موردنظر مجومرد ظرفیت تعداد قطعات برای افراد تأیید شده در سامانه ثبت‌نام را ندارد؛ ظرف همین هفته راه و شهرسازی و مشاور طرح هادی، مابقی زمین موردنیاز را مکان‌یابی و پیگیری کنند.

رئیس شورای مسکن شهرستان اشکذردرخصوص مسکن روستایی نیز با بیان اینکه بنیاد مسکن برای روستاهای دارای متقاضی برنامه‌ریزی لازم را انجام دهند؛ تصریح کرد: دستگاه‌های خدمات‌رسان نیز مکلفند در اسرع وقت و ظرف دوهفته آینده مسائل مربوط به زیرساخت‌های این زمین‌ها را تعیین تکلیف نمایند.

گفتنی است در این نشست درخصوص واگذاری و تحویل واحدهای نیمه‌تمام طرح اقدام ملی مسکن، آغاز عملیات اجرایی طرح نهضت ملی مسکن در دهه مبارک فجر، نیازها و مسائل مسکن روستایی در بخش‌های خضرآباد و مرکزی و همچنین تأمین مابقی زمین موردنیاز طرح نهضت ملی مسکن مجومرد تصمیماتی اتخاذ شد.