به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان اشکذر، جلسه بررسی مسائل و مشکلات مجموعه تاریخی سلطان بندرآباد با حضور "هادی هادی نسب" فرماندار ، " حجت الاسلام مصطفی دلاوری" امام جمعه رستاق، "حجت الاسلام حسین زارع زاده" مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان و دستگاه های مرتبط شهرستانی  برگزار شد.


فرماندار اشکذر آثار و ابنیه تاریخی را بیانگر هویت تاریخی و فرهنگی مردمان این منطقه عنوان کرد و گفت: مجموعه سلطان بندرآباد از جمله این آثار تاریخی است که در عین حال که یک اثر تاریخی به شمار می رود، موقوفه هم است و باید مسائل و مشکلات بین این دو دستگاه رفع شود تا این مجموعه ارزشمند آن گونه که شایسته است به گردشگران معرفی شود.


مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان با اشاره به اینکه 80 درصد بناهای تاریخی در سطح استان موقوفه هستند، گفت: علت اصلی ماندگاری آثار تاریخی موقوفه همین نیت واقفین بوده و باید امروز به گونه ای عمل شود که در عین حال که نیت واقفین اجرایی می شود، بتوان از  مجموعه های تاریخی نهایت استفاده و بهره مندی را نمود.


در پایان این جلسه مقرر گردید شرکت تعاونی دهیاری های رستاق به عنوان متولی مجموعه سلطان بندرآباد قرار گیرد و این شرکت اقدامات لازم برای استفاده هرچه بهتر مسافران نوروزی 99 از این مجموعه را فراهم آورد.