فرماندار اشکذر:

وقف نماد مردمی‌سازی فرهنگ متعالی اسلامی است

روح‌الله ردائی فرماندار و نایب رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان اشکذر با بیان اینکه وقف به نوعی مردمی‌سازی فرهنگ متعالی اسلامی است؛ افزود: برای انجام کار خیر، خود مردم وسط میدان هستند؛ دستگاه‌ها نیز با توجه به حساسیت موضوع آمادگی حمایت و همراهی لازم را داشته باشند.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان اشکذر، روح‌الله ردائی در نشست شورای فرهنگ عمومی با بیان اینکه در بحث فرهنگ عامه، نکته اصلی مردمی‌سازی فرهنگ است؛ خاطرنشان کرد: بهتر است خود مردم وسط میدان بیایند و بار فرهنگی جامعه را به دوش بکشند؛ وی افزود: خوشبختانه این مهم به نسبت در شهرستان اشکذر در حال رخداد است و در ادامه هم این موضوع باید تقویت و تسهیل‌گری شود.

فرماندار شهرستان اشکذر در ادامه با اشاره به برنامه‌های دهه بصیرت، تصریح کرد: در چندین برنامه خود مردم در حسینیه‌ها و مهدیه‌ها، وسط گود آمدند و برنامه‌های سالگرد سردار دلها و گرامیداشت علامه مصباح یزدی در حسینیه شهدا نیز از دیگر برنامه‌هایی بود که با همراهی معاونت فرهنگی و اجتماعی سپاه شهرستان برگزار شد.

وی ادامه داد: مراسم یادبود شهدای زائر تربت حاج قاسم از دیگر برنامه‌های مناسب و درخوری بود که توسط خانواده محترم مرحوم یزدی برگزار شد.

ردائی همچنین با اشاره به دیگر اقدامات فرهنگی شهرستان، خاطرنشان کرد: اینکه مردم برای امور فرهنگی در میدان باشند‌؛ هم مقداری از بار هزینه ها کاهش میابد و هم اینکه اثرگذاری بهتری دارد؛ البته در بحث فرهنگی باید اصل همین باشد؛ مردم وسط بیایند و نهاد نقش نظارتی و تسهیل‌گری داشته باشد.

ردائی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به بیانات آیت‌الله ناصری در دیدار با دانش‌آموزان شهرستان اشکذر، گفت: فرهنگ تدین و تعبد مردم شهرستان اشکذر، عدم هزینه‌کرد بودجه فرهنگی و برنامه‌های دینی در جایی دیگر و انجام کار فرهنگی حتی بوسیله پول قرضی از جمله سفارشات امام جمعه محترم یزد بود.

روح‌الله ردائی فرماندار شهرستان اشکذر در این نشست همچنین وقف را نوعی مردمی‌سازی فرهنگ متعالی اسلامی برشمرد و گفت: برای انجام کار خیر خود مردم وسط میدان هستند و با توجه به اهمیت این موضوع همه دستگاه‌ها باید همراهی و حمایت لازم را داشته باشند.

گفتنی است نشست شورای فرهنگ عمومی شهرستان اشکذر به ریاست حجت‌الاسلام طالبیان امام جمعه و با حضور جمعی از مدیران و مسئولان ادارات مربوطه با دستور کار دو موضوع وقف و ساماندهی امور مساجد برگزار شد.