پیام فرماندار شهرستان اشکذر به مناسبت هفته میراث‌فرهنگی

روح‌الله ردائی فرماندار شهرستان اشکذر در پیامی روز جهانی موزه و آغاز هفته میراث فرهنگی را تبریک گفت.

به گزارش روابط عمومی شهرستان اشکذر متن پیام فرماندار به شرح ذیل است:

میراث فرهنگی آینه تمام نمای زندگی پیشینیان است و سیر حرکت انسان در طول تاریخ بشریت را بازگو می‌کند. در این میان شناخت و حفظ هویت و روح فرهنگی مردمان هیچ سرزمینی بدون صیانت از میراث فرهنگی و آثار باقی مانده از قرون گذشته و معرفی پدران علم و دانشمندان و فرهیختگان به نسل‌های آینده امکان‌پذیر نخواهد بود.

بدون تردید ملتی می‌تواند دم از پیشینه غنی و هویت ریشه‌دار فرهنگی بزند که مستنداتی به عنوان میراث فرهنگی به جهانیان معرفی نماید؛ مستنداتی همچون باغ وزیر حجت آباد، مجموعه سلطان بندرآباد، موزه و آسیاب آبی اشکذر، مسجد ریگ مجومرد، آب انبارهای هفت بادگیری عصرآباد و حسین آباد، بافت تاریخی باارزش شمسی، قلعه‌های روستاهای ابراهیم آباد و عزآباد، مناطق اکوتوریسمی خضرآباد و تپه های ماهور و بالاخص سایت تاریخی اسفنجرد که از جمله آثار به جا مانده از قلب تاریخ و داشته‌های ارزشمند و فاخر شهرستان اشکذر است.

اینجانب ضمن گرامیداشت ۲۸ اردی‌بهشت‎‌ماه، روز جهانی موزه و میراث فرهنگی را به تمامی کارشناسان و فعالان حوزه میراث فرهنگی در شهرستان اشکذر، مهد تلاش و تمدن و تدین تبریک عرض نموده و برای آنها توفیق کماکان حفاظت، صیانت و معرفی هرچه بهتر تاریخ کهن، آثار باستانی و میراث فرهنگی این مرز و بوم را از ایزد منان مسألت دارم.

روح الله ردائی- فرماندار شهرستان اشکذر