پیام فرماندار شهرستان اشکذر به مناسبت هفته گرامیداشت "مقام معلم"

روح‌الله ردائی فرماندار شهرستان اشکذر در پیامی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید استاد مرتضی مطهری، روز معلم را به تمامی معلمان و فعالان عرصه تعلیم و تربیت تبریک گفت.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان اشکذر، متن کامل پیام روح‌الله ردائی به شرح زیر است؛

به نام آنکه جان را فکرت آموخت

تعليم و تربيت در طول تاريخ بشر، بيش از هر فعاليت اجتماعي ديگر اهميت داشته است و فعاليت‏هايي که تحت عنوان آموزش و پرورش در مورد انسان اعمال مي‏شود، شرط لازم رشد و تکامل اوست؛ چراکه از طريق آموزش و پرورش صحيح مي‏توان براي مردم، زندگي بهتر و مرفه‏تري ايجاد نمود و همچنین از طريق فراگردهاي تعليم و تربيت است که آداب و رسوم، اعتقادات، ارزش‌ها و نگرش‏ها، رفتارها، دانش‏ها و مهارت‏هاي جامعه، دوام يافته و از نسلي به نسل ديگر منتقل مي‏شود.

در این میان شاخص‌ترین و ممتازترین مؤلفه تعلیم و تربیت، «معلم» است که بنیانی برای رویارویی با چالش‌ها و بحران‌های حال و آینده تعلیم و تربیت محسوب می‌شود و بی گمان  نقش معلم در تعلیم و تربیت از مسائلی نیست که در آن کسی تردید روا دارد.

اینجانب ضمن گرامیداشت سالروز شهادت اسوه علم و تقوا، استاد شهید مرتضی مطهری و با قدردانی از زحمات و مسئولیت‌پذیری و وجدان بیدار همه معلمین فرهیخته و فعالان عرصه تعلیم و تربیت شهرستان اشکذر، از خداوند متعال، سلامتی، عزت، پیشرفت و توفیق روزافزون ‌این عزیزان را در استمرار خدمت شایسته و ماندگار به فرزندان این مرز و بوم و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران مسئلت دارم.

فرماندار شهرستان اشکذر- روح‌الله ردائی

​​​​​​​