چهارمین دور مجمع سلامت شهرستان اشکذر برگزار شد/ ردائی: متولیان مجوز صنایع در مجمع سلامت شهرستان‌ها حضور یابند

روح‌الله ردائی فرماندار شهرستان اشکذر در چهارمین دور مجمع سلامت این شهرستان به ارتباط حوزه سلامت با اداراتی همچون صنعت، معدن و تجارت، شرکت شهرک‌های صنعتی و حفاظت محیط زیست استان اشاره کرد و گفت: شهرستان‌ها میراث‌دار تبعات تصمیمات کلان برخی دستگاه‌های استانی هستند و لازم است متولیان صدور مجوز صنایع در مجمع سلامت شهرستان‌ها حضور یابند.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان اشکذر، چهارمین دور مجمع سلامت شهرستان اشکذر به ریاست روح‌الله ردائی فرماندار و با حضور محمدحسن لطفی مشاور رئیس دانشگاه علوم پزشکی یزد در امور اجتماعی و جمعی از مسئولان و مدیران مرتبط به حوزه سلامت در محل فرمانداری برگزار شد.

روح‌الله ردائی در این نشست با بیان اینکه هدف ما توسعه به هر قیمتی نیست؛ افزود: در حوزه سلامت نباید مصلحت‌اندیشی شود و این حوزه فدای رشد شاخص‌های اقتصادی و صنعتی گردد.

ردائی همچنین به ارتباط حوزه سلامت با اداراتی همچون صنعت، معدن و تجارت، شرکت شهرک‌های صنعتی و حفاظت محیط زیست استان نیز اشاره کرد و گفت: شهرستان‌ها میراث‌دار تبعات تصمیمات کلان برخی دستگاه‌های استانی هستند و لازم است متولیان صدور مجوز صنایع در مجمع سلامت شهرستان‌ها حضور یابند.

وی در ادامه با اشاره به عوامل اجتماعی مؤثر بر سلامت جامعه، تصریح کرد: با عنایت به 14 عامل پیشنهادی دانشگاه علوم پزشکی یزد در راستای ارتقای شاخص‌های سلامت، شهرستان اشکذر 4 حوزه سوانح و حوادث، محیط زیست سالم، سلامت روان و معنوی و سبک زندگی سالم را با جدیت دنبال خواهد کرد.

دکتر محمدحسن لطفی مشاور رئیس دانشگاه علوم پزشکی یزد در امور اجتماعی نیز در این نشست به بیان 14 مورد از عوامل اجتماعی مؤثر بر سلامت جامعه پرداخت و گفت: شهرستان‌های استان می‌توانند متناسب با شرایط موجود تعدادی از این موارد را به انتخاب خود پیگیری و اختصاصی دنبال کنند.

لیلا ابدی مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان اشکذر نیز در این نشست به ارائه گزارشی از فعالیت‌ها و اقدامات اساسی حوزه سلامت شهرستان بویژه رشد آمار جمعیتی، تأمین تجهیزات مراکز درمانی، پروژه‌های عمرانی حوزه بهداشت و درمان و اجرای طرح شش محوری سامان خانواده پرداخت.

گفتنی است مجمع سلامت شهرستان اشکذر به صورت سالانه برگزار می‌شود و عوامل اجتماعی تعیین‌کننده و مؤثر بر سلامت جامعه، موضوع مورد بحث چهارمین دور مجمع سلامت شهرستان اشکذر بود.