به مناسبت پنجم دیماه سالروز زلزله سهمگین بم:

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان اشکذر، "هادی هادی‌نسب" فرماندار شهرستان اشکذر در ابتدای کارگاه آموزشی سناریونویسی و تهیه نقشه خطرپذیری که به مناسبت پنجم دیماه سالروز زلزله سهمگین بم برگزار شد؛ با اشاره به اهمیت سناریونویسی و ضرورت برنامه‌ریزی جهت مدیریت بحران‌ها گفت: باید بر اساس سناریوها، نیازها شناسایی‌ شود تا مدیران بتوانند از آن به‌عنوان مرجع برنامه‌ریزی استفاده نمایند.

هادی نسب در ادامه با اشاره به فصل پنجم قانون مدیریت بحران کشور، افزود: همه دستگاه‌های مربوطه باید برای اجرای وظایف و تعهدات خود در زمان مدیریت بحران، با تدارک و فعال نمودن کلیه امکانات و توانمندی‌های خود در بازه زمانی معین آمادگی لازم را کسب نمایند.

گفتنی است در این نشست آموزشی که با هدف آگاهی‌بخشی درخصوص عملیات‌های امداد و نجات و نیز ارتقای مهارت‌های مدیران شهرستان در برخورد با حوادث برگزار شد، ویران درگیر با بحران به ارائه گزارشی از برنامه‌ها و اقدامات صورت‌گرفته در راستای کسب آمادگی لازم برای مدیریت بحران و مخاطرات طبیعی پرداختند. همچنین در ادامه "سیدکاظم بزاززاده" سرپرست جمعیت هلال احمر شهرستان اشکذر به ارائه مطالبی در خصوص اصول سناریونویسی و پیشگیری و آمادگی در برابر بحران‌ها پرداخت.