باهدف تغییر در کشت محصولات پرآبخواه انجام شد؛

به گزارش روابط عمومی فرمانداری اشکذر؛ کارگروه توسعه کشت گیاهان دارویی شهرستان اشکذر پیش از ظهر امروز شنبه 6 آذر در محل مرکز رشد جهاد دانشگاهی اشکذر تشکیل جلسه داد.

 

معاون فرماندار اشکذر در این جلسه با اشاره به اهمیت مقوله آب در شهرستان و نیز جایگزینی کشت‌های جایگزین باهدف مصرف کمتر این نعمت الهی گفت: کشت گیاهان دارویی و جایگزینی آن با محصولات پرآبخواه به‌عنوان یکی از اولویت‌های مهم در سند چشم‌انداز مطرح گردیده است و در همین راستا اولین گلخانه آن نیز در سال گذشته بهره‌برداری شده است.

 

"علیرضا ابوالحسنی"بابیان اینکه کشت گیاهان دارویی در راستای اقتصاد مقاومتی است خاطرنشان کرد: درصورتی‌که این موضوع به‌صورت علمی هدایت شود می‌تواند به‌عنوان یکی از محورهای توسعه پایدار در شهرستان مطرح گردد.

 

رئیس مرکز رشد گیاهان دارویی جهاد دانشگاهی نیز در صحبت‌های خود با اشاره به راه‌اندازی رشته گیاهان دارویی در مقطع کارشناسی ارشد این دانشگاه گفت: در همین راستا ضمن مشارکت با 8 شرکت معتبر تولیدی آزمایشگاه تخصصی متناسب نیز ایجاد کرده‌ایم.

 

"احمد افروزیان "مهم‌ترین مشکل فعالیت در تولید و کاشت گیاهان دارویی را خام فروشی عنوان کرد و افزود: با ایجاد مرکز مشاوره و حمایت از کارآفرینان و کشاورزان درصدد هستیم تا با کمک شرکت‌های متولی صنایع تبدیلی متناسب را ایجاد کنیم و با برند سازی و تجاری‌سازی زمینه افزایش ارزش‌افزوده و صادرات را برای کشور فراهم آوریم.

 

وی بابیان اینکه جهاد دانشگاهی آمادگی همکاری با کشاورزان برای کشت جایگزین را دارد از احداث گلخانه دانش‌بنیان گیاهان دارویی در آینده‌ای نزدیک خبر داد.