به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان اشکذر، جلسه کارگروه ساماندهی اشتغال اتباع خارجی شهرستان اشکذر با دستور کار ابلاغ شرح وظایف دستگاهها و ادارات شهرستانی به ریاست "هادی هادی نسب" فرماندار اشکذر برگزار شد.

 

فرماندار اشکذر با اشاره به تأکید مدیریت ارشد استان در زمینه بهبود وضعیت ساماندهی اتباع خارجی در حوزه اشتغال و سکونت گفت: حضور اتباع در شهرستان  دارای فرصت ها و تهدیداتی است که دستگاه های متولی باید حساسیت این موضوع را به خوبی درک نموده و حداکثر توان خود را در جهت ساماندهی اتباع شهرستان به کار گیرند.

 

هادی هادی نسب بر شناسایی اتباع غیر مجاز کارخانجات، شرکت ها، کارگاه های صنعتی، تولیدی و... از طریق گشت های مشترک بازرسی متشکل از نماینده فرمانداری، نیروی انتظامی و صنعت، معدن و تجارت شهرستان تاکید کرد و افزود: هر آنچه به عنوان قانون و سیاست کلان کشور در قبال اتباع خارجی است باید در گشت های مشترک شهرستانی مد نظر قرار گیرد.

 

فرماندار اشکذر اظهار داشت: اداره صنعت، معدن و تجارت با همکاری اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی باید نسبت به برگزاری دوره های آموزشی آشنایی اصناف و واحدهای صنعتی و تولیدی شهرستان با قوانین کار و نحو اشتغال به کار اتباع اقدام نمایند.

 

هادی نسب ابراز امیداوری کرد با تشکیل مستمر جلسات ساماندهی اتباع خارجی شهرستان در شش ماهه دوم سال جاری و تعامل ایجاد شده بین ادارات عضو، شاهد اقدامات خوبی در جهت ساماندهی وضعیت آنها باشیم.

 

در پایان این جلسه اعضا نقطه، نظرات و پیشنهادات خود را در رابطه با موضوع اتباع خارجی شهرستان مطرح و پیرامون آن بحث و تبادل نظر شد.