فرماندار اشکذر:

کلاف سردرگم زهکشی پساب شهرک صنعتی نیکو باید تعیین تکلیف گردد

روح‌الله ردائی  فرماندار شهرستان اشکذر با بیان اینکه کلاف سردرگم زهکشی شهرک صنعتی نیکو باید در اسرع وقت تعیین تکلیف شود؛ افزود: در این راستا جامع نگری در تصمیمات و فعالیت‌ها از اهمیت بالایی برخوردار است.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان اشکذر، در نشستی به ریاست روح‌الله ردائی فرماندار و با حضور شهردار اشکذر و نمایندگانی از استانداری یزد، ادارات حفاظت محیط زیست، صنعت، معدن و تجارت و راه و شهرسازی در شرکت منسوجات نگارینه یزد، مشکلات و مسائل شهرک صنعتی نیکو بویژه موضوع زهکشی پساب‌ موجود و تصفیه آن مورد بررسی قرار گرفت.

روح‌الله ردائی در این نشست اظهار داشت: شهرستان اشکذر به دلیل میزبانی صنایع متعدد کوچک و بزرگ به شدت تحت تأثیر آلاینده‌های زیست محیطی قرار دارد و امروز هوای آلوده، انتشار بوهای نامطلوب برخی صنایع و دیگر آلودگی‌های زیست محیطی باعث گلایه شدید ساکنان تمام مناطق این شهرستان شده است.

ردائی در ادامه بر ضرورت تسریع در پروژه زهکشی شهرک صنعتی نیکو تأکید کرد و افزود: با توجه به ارتفاع کمتر شهرک صنعتی نیکو، این شهرک میراث‌دار پساب شهرها و شهرستان‌های همجوار شده است و این پساب به معضلی برای صنایع مستقر در این شهرک تبدیل شده است.

نماینده عالی دولت در شهرستان اشکذر تصریح کرد: اگرچه تلاش متعددی در این خصوص انجام شده اما نتیجه مطلوبی حاصل نشده و کلاف سردرگم زهکشی شهرک صنعتی نیکو باید در اسرع وقت تعیین تکلیف شود؛ و در این راستا جامع نگری در تصمیمات و فعالیت‌ها از اهمیت بالایی برخوردار است.

احمدعلی دهقان منشادی شهردار اشکذر نیز در این نشست گفت: طرح زهکشی و تصفیه پساب شهرک صنعتی نیکو توسط مشاور تهیه و ارائه شده است و جهت دریافت نظرات به دستگاه‌های متولی ارسال شده است.

گفتنی است در این نشست مقرر گردید شهرداری اشکذر ظرف 45 روز آینده، پس از دریافت نظرات دستگاه‌های مربوطه به تکمیل این طرح جهت آغاز عملیات اجرایی با مشارکت صنایع بپردازد.​​​​​​​