گردهمایی مسئولان حراست واحدهای تابعه وزارت کشور استان یزد به میزبانی شهرستان اشکذر/ استاندار یزد: تأثیر عملکرد مطلوب حراست در میزان کارایی سایر بخش‌ها

گردهمایی مسئولان حراست فرمانداری‌ها، بخشداری‌ها و شهرداری‌های استان یزد با حضور استاندار یزد، امام جمعه رستاق، معاونین سیاسی، امنیتی و اجتماعی و توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری، مشاور استاندار و مدیرکل حراست استانداری و همچنین مدیران و مسئولانی از حراست کل و دیگر دستگاه‌های نظارتی استان با محوریت بیان موضوعات آموزشی و حفاظتی به میزبانی شهرستان اشکذر در بخش مرکزی رستاق برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان اشکذر، مهران فاطمی استاندار یزد در این نشست، مدیران حراست را امین‌ترین مشاوران و دیده‌بان مدیران هر مجموعه دانست و گفت: یکی از مهمترین مأموریت‌های مدیران حراست هر مجموعه، رصد و پایش مطالبات گروه‌های مخاطب مجموعه، شناسایی ریشه‌های نارضایتی و اعلام مراتب به مدیر مجموعه است.

استاندار یزد ادامه داد: مدیران حراست باید با ارائه راهکارهایی برای حل نارضایتی‌های احتمالی و برگزاری جلساتی در این راستا، زمینه پیگیری و حل مطالبات در بستری قانونی، آرام و امن را فراهم کنند و همه مدیران باید به نقطه نظرات و نکات بیان شده توسط مجموعه حراست‌ها توجه ویژه‌ای داشته باشند.

 

نماینده عالی دولت در استان یزد همچنین با اشاره به مأموریت‌های خطیر مسئولان حراست در حوزه‌های مختلف، خاطرنشان کرد: در باب اهمیت کار مجموعه حراست همین بس که در صورت عملکرد نامناسب آن ها کارایی سایر بخش های مجموعه به شدت پایین می‌آید.

حجت‌الاسلام والمسلمین مصطفی دلاوری امام جمعه رستاق و سخنران این گردهمایی نیز با بیان احادیث اخلاقی درباره دهه کرامت و توضیح نکاتی درباره وظایف خطیر مسئولین حراست، اظهار داشت: مسئولین حراست در تمام بخش‌های اداری عیون نظام و حکومت اسلامی هستند که بوسیله آنها مجموعه اداری حفظ و حراست می گردد.

علی‌اکبرعزیزی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری یزد که با همراهی مدیرکل سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری در بخشی از این مراسم حضور یافت؛ نیز با بیان اینکه سلامت، رقابت، امنیت و مشارکت در انتخابات چهار موضوعی بود که مقام معظم رهبری مورد تأکید قرار دادند؛ خاطرنشان کرد: این چهار موضوع باید به عنوان کلیدی‌ترین موضوعات در دستور کار تمامی مسئولان مرتبط با انتخابات از جمله مسئولان حراست قرار گیرد.

محمدعلی شاه‌حسینی معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری یزد نیز در این گردهمایی با بیان اینکه ستاد انتخابات استان در روزهای آینده تشکیل خواهد شد؛ افزود: زنگ انتخابات به صدا درآمده و باید بستر مناسب برای برگزاری انتخابات باشکوه با مشارکت حداکثری شهروندان فراهم شود.

معاون استاندار یزد همچنین با بیان اینکه خدمت به خلق‌الله باید سرلوحه کار مسئولان در تمام سطوح باشد، خاطرنشان کرد: طول سی سال خدمت به مردم با چشم برهم زدنی خواهد گذشت و ما باید از این فرصت برای خدمت صادقانه و خالصانه به مردم بهره ببریم.

براساس این گزارش یادآوری برخی نکات حفاظتی از سوی مسئولان حراست کل استان، بیان مسائل و مشکلات مسئولان حراست شهرستان‌ها و همچنین انتظارات از زبان مشاور استاندار و مدیرکل حراست استانداری یزد، بیان نکات آموزشی درخصوص مباحث 34گانه ماده 8 قانون رسیدگی به تخلفات اداری از سوی سعید عبداللهی رئیس هیئت بدوی رسیدگی به تخلفات اداری کارمندان استانداری و واحدهای تابعه از دیگر برنامه‌های این دوره آموزشی یک روزه بود.​​​​​​​