فرماندار اشکذر:

به گزارش روابط عمومی فرمانداری اشکذر؛ امام‌جمعه رستاق در نشست هم‌اندیشی مسئولین با ائمه جمعه شهرستان به درخواست‌های مکرر مردمی مبنی بر ایجاد باند دوم جاده اشکذر به رستاق اشاره کرد و گفت: رفع مشکلات این مسیر به‌ویژه تأمین روشنایی مناسب، اکنون به‌عنوان مهم‌ترین درخواست اهالی این منطقه مطرح است که انتظار می‌رود مسئولین نسبت به انجام آن اهتمام ویژه‌ای داشته باشند.

 

حجت‌الاسلام «مصطفی دلاوری» بابیان نارضایتی ساکنان روستاها از بوی نامطبوع کشتارگاه‌های مرغ نیز عنوان داشت: متأسفانه علیرغم پیگیری‌های متعدد اعضای شورا و همچنین انعکاس وضعیت نامطلوب آن، تاکنون هیچ اقدامی از جانب مدیریت این واحدها انجام‌نشده است.

 

وی تأمین زیرساخت‌های مناسب برای ایجاد امنیت پایدار در روستاهای این بخش را بااهمیت برشمرد و خاطرنشان کرد: تجهیز تمامی روستاها به دوربین‌های امنیتی می‌تواند کاهش تخلفات را به دنبال داشته باشد.

 

برخورد با چاه‌های غیرمجاز موضوع دیگری بود که امام‌جمعه رستاق بر آن تأکید کرد و بابیان اینکه در برخی از گلخانه‌های این منطقه هیچ تناسبی بین میزان کشت و حجم آب وجود ندارد ابراز داشت: عده معدودی با حفر چاه‌های غیرمجاز سعی در توسعه سطح زیر کشت خوددارند که ضروری است با توجه به شرایط موجود بر مبنای قانون با آن‌ها برخورد شود.

 

فرماندار اشکذر نیز به درخواست اهالی رستاق در تجمیع واحدهای دام‌پروری اشاره کرد و گفت: دولت ضمن حمایت از ایجاد اشتغال پایدار با پرداخت تسهیلات و نیز واگذاری زمین سعی در افزایش میزان بهره‌وری از ظرفیت‌های روستایی دارد که در صورت ایجاد مجتمع دام‌پروری این مهم در بخش رستاق نیز محقق خواهد شد.

 

«محمدعلی شاه‌حسینی» با تأکید بر ضرورت حفظ تناسب میزان تولید با حجم آب در گلخانه‌ها و واحدهای صنعتی از آغاز اجرای گشت‌های مشترک از گلخانه‌ها و واحدهای صنعتی خبر داد و تصریح نمود: اولویت نخست برخورد با چاه‌های غیرمجاز شخصی است که با همکاری دستگاه‌های متولی در حال انجام است.

 

وی توجه به مقوله محیط‌زیست را از رویکردهای مهم در برنامه‌های سال جاری مدیریت کلان شهرستان دانست و ادامه داد: در همین راستا و با همکاری بخش خصوصی طی روزهای آینده عملیات ایجاد سیستم تصفیه پساب شهرک صنعتی نیکو آغاز خواهد شد.

 

فرماندار اشکذر با تأکید بر اهمیت نظر مشورتی شورا به مسئولین در اتخاذ و اجرای صحیح تصمیمات از آن‌ها خواست تا از ظرفیت خود برای کمک به دولت بهره گیرند.

 

نمایندگان شورای اسلامی مناطق مختلف نیز بابیان درخواست‌های مردمی بر ضرورت رفع دغدغه‌ها و مشکلات شهروندان به‌ویژه مناطق روستایی تأکید کردند.