استاندار یزد عنوان کرد:

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان اشکذر، استاندار یزد در مراسم بهره برداری از پروژه اصلاح سامانه غبارگیر واحد فولادی پارمیدا در شهرک صنعتی فولاد شهرستان اشکذر با بیان اینکه توجه به شاخص های زیست محیطی توام با توسعه صنعتی و معدنی همواره مورد توجه استان بوده، گفت: توجه به محیط زیست و سلامت مردم یکی از مولفه ها و جزئی جدایی ناپذیر از توسعه پایدار است و این موضوع مهم همواره در برنامه ریزی و تصمیم گیری های کلان استان مورد توجه ویژه بوده است.

 

دکتر طالبی تعامل و هم سویی بین دستگاه ها و نهادهای دولتی و بخش خصوصی استان در زمینه مسائل زیست محیطی و مباحث مرتبط با تولید را قابل تحسین برشمرد و عنوان داشت: ادبیاتی که امروزه از نمایندگان بخش خصوصی استان شاهد هستیم موید همین نکته است و ضرورت دارد این تعامل و هم سویی را پاس داشته و در جهت تقویت هر چه بیشتر آن تلاش کنیم.

 

استاندار یزد افزود: خوشبختانه با اهتمام و پیگیری های اداره حفاظت محیط زیست استان و حمایت دستگاه ها و نهادهای دولتی و قضایی در بخش های مختلف شرایط لازم برای رونق تولید بدون دغدغه در استان فراهم شده و مردم نیز در کنار برخورداری از مواهب توسعه صنعتی و ایجاد اشتغال شرایط مناسبی را برای زندگی و محیط زیستی پایدار دارند.

 

وی خاطر نشان کرد: بعضا مردم و تشکل های زیست محیطی گلایه خود را از عدم رعایت مسائل زیست محیطی ابراز و مطالبه می کنند و ما دولتمردان باید این اعتماد و اطمینان را به آنها بدهیم که اصلاح موارد زیست محیطی با نگاه امیدوارانه به آینده با جدیت در حال پیگیری است.

 

دکتر محمد علی طالبی  تاکید کرد: هر قدمی که در حوزه مسائل زیست محیطی استان برداشته می شود بدون بازگشت است و اینکه واحدی بخواهد بعد از اصلاح موارد آلایندگی خود و با گذر زمان مجدد به این موضوع بازگشت داشته باشد پذیرفتنی نیست.

 

استاندار یزد با اشاره به اینکه امروز موضوع محیط زیست به گفتمان غالب در فعالیت های اقتصادی و صنعتی استان تبدیل شده است، ادامه داد: باور و توجه به محیط زیست در فکر و عملکرد مدیران بخش صنعت و بخش خصوصی استان نهادینه شده و این یعنی بازگشت در موضوعات زیست محیطی قابل تصور نخواهد بود و هر قدمی در این مسیر برداشته می شود برای آینده استان موثر خواهد بود.

 

دکتر طالبی در پایان از فرماندار اشکذر به عنوان فرمانداران پیشرو در حوزه توجه به مسائل زیست محیطی و اهتمام به رشد صنعت یاد کرد و از تلاش و پیگیری های آقای هادی نسب در این زمینه به طور ویژه تشکر و قدردانی نمود.