به گزارش روابط عمومی فرمانداری اشکذر؛ نشست شورای آموزش‌وپرورش شهرستان اشکذر بعدازظهر دوشنبه با حضور "علیرضا ابوالحسنی "معاون فرماندار اشکذر و "سید حسین کلانتری " رییس اداره تعاون و رفاه اداره کل آموزش‌وپرورش استان یزد و جمعی از اعضای این شورا تشکیل شد.

 

معاون فرماندار اشکذر در صحبت‌های خود بر ارائه خدمات مطلوب به مسافران در ایام نوروز با رویکرد فرهنگی تأکید کرد و گفت: ایام نوروز بهترین فرصت برای شناسایی نقاط گردشگری، ابنیه‌ی تاریخی و آداب و سنن مردم به علاقه‌مندان است که می‌توان به بهترین نحو از آن استفاده کرد.

 

کلانتری نیز بابیان اینکه استان یزد به‌واسطه برخورداری از پتانسیل‌های کم‌نظیر گردشگری طی چند سال گذشته از مسیر گردشگری به هدف گردشگری تبدیل‌شده و گردشگران زیادی را جذب خود نموده است اظهار داشت: بر همین اساس بحث اسکان مسافران نوروزی به‌عنوان یک برنامه مشخص در آموزش‌وپرورش مطرح است و باید اقدامات لازم از سوی مسئولین این دستگاه در فرصت باقیمانده انجام گیرد.

 

رییس اداره تعاون و رفاه اداره کل آموزش‌وپرورش استان یزد بابیان اینکه در نوروز 95 بیش هزار و 200 نفر از کارکنان آموزش‌وپرورش در 400 آموزشگاه در سطح استان مشغول خدمت‌رسانی به مسافران نوروزی بودند تصریح نمود: شهرستان اشکذر نیز به طبع ازآن‌جهت که ورودی استان یزد است و از جایگاه ممتازی در جهت پذیرش و اسکان مسافران نوروزی برخوردار است باید بیشتر موردتوجه قرار گیرد.

 

کلانتری افزود: در سال گذشته شهرستان اشکذر در پذیرش مسافر بعد از ستاد اسکان ناحیه یک استان یزد رتبه دوم و نیز در بحث اسکان رتبه پنج را کسب کرده است.

 

وی تأکید نمود: جهت خدمت‌رسانی بهتر و کامل‌تر به مسافران نوروزی باید از پتانسیل‌های موجود در هریک از شهرستان‌ها من‌جمله امکانات سایر دستگاه‌های مرتبط استفاده کرد که می‌طلبد دستگاه‌ها مرتبط همکاری‌های لازم را با آموزش‌وپرورش جهت تکمیل امکانات و تجهیزات لازم در راستای خدمت‌رسانی بهتر به مسافران نوروزی داشته باشند.