وزیر آموزش و پرورش در سفر به شهرستان اشکذر:

یزد، الگوی توانمندسازی مدیران مدارس شود

نوری، وزیر آموزش و پرورش با تأکید بر اینکه باید در نظام تربیتی کشور تحول رخ دهد، گفت: الگوی توانمندسازی مدیران مدارس توسط استان یزد شروع شود تا باز هم برگ زرین دیگری از درخشش یزدی‌ها در عرصه تعلیم و تربیت ثبت شود.

یوسف نوری در نشست شورای آموزش و پرورش شهرستان اشکذر ضمن تبریک میلاد حضرت زهرا (س) و همچنین میلاد بنیان‌گذار انقلاب اسلامی اظهار کرد: مردم گران‌قدر استان یزد همیشه اهتمام ویژه‌ای برای تربیت فرزندانشان داشته‌اند و تقدیم هزار شهید دانش‌آموز در دوران دفاع مقدس تأییدی بر این ادعا است.

وی ادامه داد: یزدی‌ها با تلاشی که در عرصه تعلیم و تربیت داشته‌اند، توانستند چندین سال پیاپی رتبه اول کنکور را در کشور به نام خود ثبت کنند؛ این مسئله نشان‌دهنده سخت‌کوشی مردم یزد در عرصه تعلیم و تربیت است.

نوری با تأکید بر اینکه باید در نظام تربیتی کشور تحول رخ دهد، افزود: باید با رفع نقایص و ارتقای کیفیت نظام کنکوری به سمت نظام ۶ ساحتی که در سند تحول بنیادین آمده است، پیش برویم.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره بر لزوم شبکه شدن معلمان و مسئله شناسی و هم‌اندیشی کردن آن‌ها در زمینه تعلیم و تربیت، ابزار امیدواری کرد: الگوی توانمندسازی مدیران مدارس توسط استان یزد شروع شود و باز هم برگ زرین دیگری از درخشش یزدی‌ها در عرصه تعلیم و تربیت ثبت شود.

نوری با بیان اینکه مدیران مدرسه باید توجه و تمرکز خود را بر تعلیم و تربیت متمرکز کنند، گفت: سرویس ایاب و ذهاب، وضعیت مدارس در مسائل متفرقه از جمله بهداشت، مسائل عمرانی و ساختمانی و ... از تمرکز مدیران مدرسه بر مقوله تعلیم و تربیت می‌کاهد.

وی با اشاره به اینکه بخش عمده‌ای از مصوبات دور اول سفر رئیس‌جمهور به یزد اجرا شده است، اظهار کرد: باید به‌زودی پروژه‌های تکمیل‌نشده، با اولویت بالاتر به سرانجام برسد تا سال آینده در حوزه آموزش و پرورش با کمترین مشکلات روبه‌رو باشیم.

روح‌الله ردائی فرماندار شهرستان اشکذر نیز در این نشست با گرامیداشت یاد و خاطره 1000 شهید دانش‌آموز استان یزد و قرائت وصیت‌نامه دانش‌آموز شهید حسین رحمانی شمسی، گفت: مسائل و حوادث اخیر ثابت کرد باید اصل دغدغه مسئولان باید در بعد پرورش نمود بیشتری داشته باشد.

فرماندار و رئیس شورای آموزش و پرورش شهرستان اشکذر در ادامه با بیان اینکه شهرستان اشکذر دارای 71 آموزشگاه، 3 کانون فرهنگی و تربیتی و یک مجتمع ورزشی دارد؛ 40 درصد از این مدارس نیازمند تخریب و بازسازی است و تعدادی از آنها نیز در مرحله بازسازی، 50 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

گفتنی است وزیر آموزش و پرورش در سفر خود به شهرستان اشکذر از آموزشگاه خیّری حاج اصغر دهقانی نیز بازدید کرد.