یادواره شهدای طلاب و روحانی شهرستان صدوق برگزار شد

به گزارش روابط عمومی فرمانداری صدوق، یادواره شهدای طلبه و روحانی این شهرستان در شب سالروز شهادت امام محمد باقر(ع) به میزبانی مردم مومن و ولایت مدار این شهرستان و با حضور "حجت الاسلام و المسلمین صدوقی" امام جمعه یزد،"حجت الاسلام و المسلمین طالبیان" امام جمعه اشکذر،فرماندار و جمعی از مسئولین محلی در محل مسجد النبی اشکذر برگزار شد.

"حجت الاسلام و المسلمین صادقی" از روحانیون کشوری در سخنانی به نقش موثر و محسوس طلاب و روحانیون در 8 سال جنگ تحمیلی اشاره کرد و افزود:اگر نبود رشادت ها و از خودگذشتگی های رزمندگان جبهه های حق علیه باطل و در بطن آن جریان معنوی حاکم بر فضای جبه ها که بدون تردید با حضور روحانیون این فضا پرشورتر و شورانگیز تر می شد، ایران اسلامی اکنون در اوج اقتدار و عزت به سر نمی برد.

وی انتقال حرف ها  و خواسته های امام خمینی(ره) توسط روحانیون به رزمندگان در همان موقع را از دیگر نقش آفرینی آنان اشاره کرد و تصریح نمود: بهترین و زیباترین خاطرات رزمندگان دریافت اخبار و اطلاعیه هایی از سوی امام بود که اشک شوق را از دیدگان همه جاری می کرد.

"حجت الاسلام والمسلمین صادقی" در پایان تداوم اقتدار ایران را در گرو تبعیت محض از ولایت فقیه عنوان کرد و از مردم خواست تا با پیروی از آن مملکت را از هرگونه آسیبی مصون دارند.

نمایشگاه کتاب با 30درصد تخفیف و صحنه نمادین قبرستان بقیع از برنامه های جانبی این یادوراه بود.

شهرستان صدوق با تقدیم 226 شهید و 12 شهید روحانی و طلبه  در طول انقلاب و جنگ تحمیلی بالاترین آمار شهدا در استان را دارد.