هنرستان شهید ابراهیمی یزد، گامی در مسیر تکمیل حلقه صنعت نساجی

به گزارش روابط عمومی فرمانداری یزد سیدمحمدرضا مدرسی فرماندار یزد از احداث هنرستان شهید ابراهیمی با هدف تکمیل حلقه صنعت نساجی در این شهرستان خبر داد.

وی با بیان اینکه فرهنگ، تاریخ و تمدن مردم یزد و اقتصاد این استان با تار و پود نساجی گره خورده است، گفت: این هنرستان برای آموزش علم و هنر این صنعت به دانش‌آموزان و نخبگان یزدی در حال احداث است.

رییس شورای آموزش و پروش شهرستان تصریح کرد:هنرستان شهید ابراهیمی با زیربنای ۹ هزار متر مربع، شامل شش کلاس درس و یک سوله برای کارگاه است مقام عالی شهرستان در ادامه گفت:برای ساخت این مدرسه در سال ۱۴۰۱ مبلغ ۱۰۰ میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته شده بود که ۱۰۰ درصد آن تخصیص یافته است. در سال ۱۴۰۲ نیز ۵۰ درصد اعتبارات تخصیص یافته است.

مدرسی با اشاره به استقبال خوب دانش‌آموزان و علاقه‌مندان به این صنعت از این هنرستان، گفت: امید است با احداث این مدرسه و آموزش علم و تکنولوژی به دانش‌آموزان، شاهد رونق صنعت نساجی یزد و تبدیل آن به صنعتی پر درآمد با نشان و برند در سطح ملی و بین‌المللی در سال‌های آینده باشیم.

وی همچنین از استفاده از سیستم‌های جدید و بروز در ساخت این مدرسه خبر داد و گفت: با توجه به برنامه و نیازهایی که برای مدارس جوار صنعتی است، در این مدرسه نیز این موارد لحاظ شده است./انتهای خبر