در قالب پویش اطلاع رسانی انجام گرفت؛

تبیین دستاوردهای دولت در یزد در حوزه های راه، راه آهن و فرودگاه

استانداری یزد شاخص ترین دستاوردهای دولت در حوزه های  « راه، راه آهن و فرودگاه » استان را در قالب یک بسته خبری منتشر کرد که در آن 10 شاخص مهم معرفی شده و در همین چارچوب، دستاوردها در حوزه حوزه های  راه، راه آهن و فرودگاه  نیز در این استان مرور شده است.

 

به گزارش روابط عمومی استانداری یزد، به مناسبت هفته دولت، در قالب پویش «یزد ۲۰ ۲۰» از ۲۰ مرداد ماه به مدت ۲۰ روز، اقدامات و دستاوردهای دولت در استان یزد معرفی می شود.

در شانزدهمین  روز اجرای این پویش، شاخص ترین اقدامات و دستاوردهای دولت در حوزه های  « راه، راه آهن و فرودگاه » در استان یزد را از نظر می گذارنید.

 

  راه، راه آهن و فرودگاه

​​​​​​​

1-  راه اندازی اولین شرکت فرودگاهی تاریخ استان با 5 فروند هواپیما

اولین شرکت فرودگاهی تاریخ استان یزد با قریب به ۱۰۰۰ میلیارد تومان، با نام یزد ایر کار خود را  با 5 فروند هواپیما آغاز کرده است.
این شرکت با حمایت بخش خصوصی استان به ویژه مجموعه صنعتی و معدنی چادرملو و مشارکت با یکی از بهترین شرکت‌های پروازی کشور، راه اندازی شد.

2-   بهره برداری از 62 کیلومترخط دوم محور بافق- ارژنگ (شامل43 کیلومتر در محدوده طبرکوه -رخش و 19 کیلومتر بلاک اردکان- ارژنگ)

این پروژه به ارزش 2677 میلیارد تومان و با ایجاد اشتغال برای ۴۱۵ نفر، همزمان با سفر ریاست محترم جمهوری به استان یزد، افتتاح گردید.

3-  300 میلیارد تومان تا افتتاح فاز اول راه آهن یزد – اقلید / تاکنون 6000 میلیارد تومان (برآورد به روز) برای این پروژه هزینه شده است

افتتاح این خط ریلی که یکی از بزرگترین طرح های عمرانی استان یزد است، ارتباط یزد با استان فارس که یکی از مناطق پرجمعیت کشور با ظرفیت های گردشگری، کشاورزی، صنعتی و علمی ایران است، از طریق خط ریلی برقرار می شود.
این طرح ملی به طول ۲۷۰ کیلومتر و با هدف جابه جایی مسافر و همچنین بار و کالا و تکمیل مثلث گردشگری مرکز ایران در استان های یزد، شیراز و اصفهان ایجاد شده است.
فاز اول راه آهن یزد - اقلید با تزریق 300 میلیارد تومان به بهره برداری می رسد و فاز دوم آن نیاز به 1200 میلیارد تومان اعتبار دارد

4-  پیگیری راه اندازی شرکت حمل و نقل ریلی استان یزد

یکی از مزیت‌های بزرگ استان، قرارگیری در ۵ راه ریلی کشور است لذا با توجه به آمار بالای مسافرین و گردشگران و حجم بالای بار علی الخصوص در شهرستان بافق، تاسیس این شرکت در دستورکار قرار گرفت.

5-  اتمام 30 کیلومتر از جاده طریق الرضا تا پایان سال/ 100 کیلومتر از پروژه دو بانده سازی یزد – طبس در دست احداث است

تاکنون برای این پروژه 120 کیلومتری که از مطالبات جدی مردم استان است، 600 میلیارد تومان (برآورد به روز) هزینه شده است و با برنامه ریزی های صورت گرفته، 30 کیلومتر آن تا پایان سال جاری به بهره برداری می رسد.

6-  هزینه 300 میلیاردی برای اجرای پروژه بهاباد - دربند - نایبند

برای این پروژه به طول 105 کیلومتر تاکنون 300 میلیارد تومان (برآورد به روز)  هزینه شده است

7-  پیشرفت قریب به 8 درصدی جاده سیروس آباد با هزینه کرد 40 میلیارد تومانی  و به عنوان یکی از مطالبات دیرین مردم منطقه

این جاده شهرستان کوهبنان، منطقه سبزدشت و شمال کرمان را به شهرستان بافق وصل می‌کند.
جاده سیروس آباد، به همت شرکت صنعتی معدنی چادرملو و سنگ آهن مرکزی بافق در قالب کنسرسیوم دشت یوز و معدن D۱۹، احداث می‌شود.
این پروژه با طول 46 کیلومتر ، 700 هزار متر مکعب خاکبرداری و 37 هزار مترمکعب بتن ریزی دارد.

8-  پروژه دو بانده سازی محور اردکان – چوپانان/ تاکنون در دولت سیزدهم، 500 میلیارد تومان (برآورد به روز) برای این پروژه هزینه شده است

این پروژه به طول 130 کیلیومتر بوده که 54 کیلومتر در گذشته و 30 کیلومتر در دولت سیزدهم به بهره برداری رسیده و مابقی آن نیز در دست اجرا است

9-  عملیات تکمیلی جاده تفت - ابرکوه – سورمق با اعتبار 600 میلیارد تومان/ این پروژه در دست اجرا است

10-  بهسازی و مرمت رویه و روکش آسفالت محور نایین اردکان بالغ بر ۷۸ میلیارد تومان

 

مطالب مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.
افزودن نظرات