استاندار يزد تأكيد كرد :

روابط عمومي ها و رسانه ها آيينه وار واقعيت ها را به مردم انتقال دهند

استاندار يزد با اشاره به فرارسيدن هفته دولت گفت : شايسته است كارهاي بزرگي كه در دو سال گذشته در دولت تدبير و اميد صورت گرفته است به نحو مطلوب به اطلاع مردم رسانده شود.

 به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری یزد، صبح سه شنبه 27 مرداد ماه نشست شوراي هماهنگي روابط عمومي هاي استان با حضور استاندار يزد، مديركل حوزه استاندار، مديركل روابط عمومي استانداري، مديران و كارشناسان روابط عمومي دستگاههاي اجرايي استان در سالن شهيد منتظرقائم استانداري برگزار شد.
استاندار يزد در اين نشست كه به منظور هم انديشي برنامه هاي هفته دولت برگزار گرديد با گراميداشت سالروز ورود آزادگان سرافراز به ميهن اسلامي اظهار داشت: هفته دولت به منظور گراميداشت ياد و خاطره شهيد رجايي و شهيد باهنر نامگذاري شده است كه رئيس جمهور و نخست وزير نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران بودند و سمبلي از خدمتگزاري به نظام و مردم بوده و هستند.
"سيدمحمد ميرمحمدي" ادامه داد: بزرگداشت اين ايام به اين دليل است كه مسئوليتهايي را كه در دولت پذيرفته ايم را به ما يادآور شود و متوجه اين نكته مهم شويم كه مانند شهيدان رجايي و باهنر در خدمتگزاري به مردم تا پاي جان بايستيم و در هر شرايط مخاطره آميزي در مقابل توطئه هاي دشمن مقاومت، تدبير و پايداري داشته باشيم.
وي با بيان اينكه هفته دولت گراميداشت همه كاركنان دولت و خدمتگزاران به مردم است عنوان كرد: مديران و كارشناسان روابط عمومي هاي دستگاههاي اجرايي بايد بتوانند در اين هفته در قبال مسئوليتهايي كه بر عهده ادارات تحت امرشان است به مطالبات مردم پاسخگو باشند.
"ميرمحمدي" افزود: يكي از وظايف مهمي كه بر عهده روابط عمومي هاست اين است كه اخبار و اطلاعات موجود در رسانه ها و سايتها را كه در ارتباط با دستگاههاي محل خدمت آنها مي باشد و مطالبات مردم در آن نهفته است را به اطلاع مدير دستگاه خود برسانند تا آن مدير وظايف خود را در برابر مردم بهتر و زيباتر بازشناسي كند و با شناخت واقعيت ها وضعيت موجود را درست مديريت نمايد.
عالي ترين مقام اجرايي استان خاطرنشان كرد: شايسته است كه روابط عمومي ها به صورت روزانه اخبار رسانه ها، مطبوعات، خبرگزاريها و سايتهاي خبري را رصد نمايند و اطلاعات جامع و كامل اين رسانه ها را در اختيار مدير خود قرار دهند تا بتوانند به كمك مدير دستگاه خود واقعيت هاي نامطلوب را برطرف و حقيقت هاي درست را گسترش دهند.
استاندار يزد در بخش ديگري از سخنان خود به تعامل مردم با روابط عمومي ها اشاره كرد و گفت : مديران و كارشناسان روابط عمومي ها بايد هميشه با مردم و رسانه ها تعامل داشته باشند ولي در هفته دولت بايد اين تعامل بسيار بيشتر و بانشاط تر صورت گيرد و اگرچه اين هفته، هفته اي است كه شايد كار براي روابط عمومي ها سنگين تر مي شود ولي چون اثرات بسيار خوبي دارد اين زحمت ها خستگي نمي آورد و لذت كار را افزايش مي دهد.
"ميرمحمدي" تأكيد كرد : بايد در هفته دولت تلاش شود اقداماتي كه توسط دستگاههاي اجرايي استان در حوزه هاي مختلف فرهنگي ، اجتماعي، اقتصادي، صنعت، كشاورزي، ورزشي و ساير حوزه ها صورت گرفته است به اطلاع جامعه رسانده شود و مردم از كارهاي مؤثر دولت مطلع شوند.
رئيس شوراي هماهنگي روابط عمومي هاي استان اظهار داشت: وقتي در دولت مسئوليتي را مي پذيريم بايد اين احساس مسئوليت را با همه وجود نشان دهيم و مردم بدانند ما خدمتگزار آنها هستيم نه ارباب آنها و فراموش نكنيم كه براي خدمت به مردم وارد دولت شده ايم و بايد انجام وظيفه خود را با برخورد صميمي، لبخند و روي خوش انجام دهيم.
وي ادامه داد: مديران و كارشناسان روابط عمومي ها وظيفه دارند مطالب و خدمات دستگاههاي خود را به گونه اي به مردم انتقال دهند كه جذاب، شيرين و تأثيرگذار باشد و اين به نوعي هنر روابط عمومي هاست.
استاندار يزد تأكيد كرد: ما مي خواهيم با مردم صادق و در بيان واقعيتها شفاف عمل نماييم، بنابراين شايسته است روابط عمومي ها، رسانه ها و اصحاب قلم نيز در بيان واقعيت ها به مردم آيينه وار عمل كنند زيرا مؤمن آيينه مؤمن است و خصوصيت آيينه اين است كه آنچه زيبا است را زيبا و آنچه زشت است را زشت نشان مي دهد.
استاندار يزد در پايان سخنان خود برگزاري نشست هاي ماهيانه شوراي هماهنگي روابط عمومي هاي استان را بسيار تأثيرگذار و ارزشمند دانست و گفت : برگزاري اينگونه جلسات سبب همدلي، هم افزايي و همكاري بيشتر مي شود و ما نتيجه مطلوب اين جلسات را در رسانه ها و مطبوعات مشاهده مي كنيم.
گفتني است در ادامه اين نشست از پوستر هفته دولت كه توسط اداره كل روابط عمومي استانداري يزد و با شعار " دولت همدل مردم" طراحي و آماده گرديده است توسط استاندار يزد رونمايي شد.

مطالب مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.
افزودن نظرات